8 Mayıs 2006




Mutfakta geçen bir hafta sonu daha,

Yaşasın hafta sonu geldi derken, bittiii. Herşeyi bu iki güne sığdırmak gerekiyormuş gibi heryere saldırıyorum( bazen isyanlardayım ama yine de çalışmayı seviyorum). Bunların arasında cumartesi günleri kurulan semt pazarına gitmekte var. Eşimle beraber gittiğimiz pazar dönüşlerinde yolumuz bir şekilde bizim balıkçıya çıkar (laf aramızda bunda eşimin payı büyük).
Eşim ve evin küçük cadısı balığı çok severler, bizde balıklı sofralar sıksık kurulur. Av yasağı gelmeden balığa hücuumm... dedik ve bu hafta sonunuda balıklı geçirdik. "Akya" diye ilk defa gördüğüm ve pişirdiğim bir balık tarifini sizlerle paylaşmak istedim. Bu balık için lüferin büyük büyük babası deniyormuş, gerçekten baba bir balık bizim küçük kız kadar vardı. Herneyse ben akyanın sebzeli buğulamasını yaptım, ızgara şiş ve tavasıda oluyormuş.
Tarife buyurmazmısınız,


Sebzeli Akya Buğulama

Malzemeler:

- 1 kg kadar akya(levrek veya somon filetoda olur)
-1 büyük baş soğan
-1/2 pk. yarı kurutulmuş domates (tazeside olur)
-2 adet sivri biber
-Maydanoz, kişniş, tuz, limon
-2-3 yk. zeytinyağ

Yapılışı:

-Soğanı piyazlık doğrayıp, tencerenin dibine serelim
-Kılçıkları alınmış balıkları soğanların üzerine döşeyelim
-Kalan bütün malzemeleri balıkların üzerine yerleştirelim
-Zeytinyağınıda gezdirdikten sonra kısık ateşte balıklar suyunu salıp çekene kadar pişirelim.

Balıklar suyunu çektikten sonra yağında biraz cızırdatırsak harika oluyor. Afiyetler olsun.

Daha bitmedi, kalan kuru domateslerlede bir hoşluk yapmak lazım dedim ve arkadaşım Berna'nın tarifinede sadık kalarak bir salata hazırladım.

Kurutulmuş Domates Salatası

Malzemeler:

-1/2 pk. yarı kurutulmuş domates (kurutulmuş alırsanız suda bekletmeniz gerekir)
-1 adet sivri biber
-1 sap taze sarımsak
-2 sap taze soğan
-1 çay bardağı dövülmüş ceviz
-Maydanoz, dereotu, taze nane, fesleğen, kişniş, kırmızı pul biber
-Zeytinyağ, limon, nar ekşisi, arzu ederseniz elma sirkesi

Bütün malzemeleri karıştırıp terbiyeliyorsunuz ve afiyetle yiyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani