20 Temmuz 2020

Belçika Muhallebisi



Adı Belçika ama kendisi bizim yalancı tavuk göğsü resmen, sadece içinde salep var, ama hakkını vereyim, çok hafif, kolay, alttan alttan gelen hafif bir salep kokusu, haa bir de durdukça güzelleşiyor, istediğiniz gibi servis edebilirsiniz, süsleyin püsleyin sunun, ben dondurma ile çokk sevdim, şöyle üzerine karamelli bir dondurma koyun, off mis...
Salep oldukça pahalı, ben on liralık az bir şey aldım, iki kere kullanabilirim. Bence ev de damla sakızınız varsa onu da kullanabilirsiniz, bence yani...


Belçika Muhallebisi

Malzemeler;

-1 kg süt
-1 su bardağı un (200ml bardak)
-1,5 su bardağı şeker
-200 gr tereyağ
-1 tatlı kaşığı tepeleme salep
-Üzeri için, çekilmiş ceviz, fındık, antep fıstık, tarçın veya dondurma size kalmış



Yapılışı;

-Tereyağını eritin ve unu ekleyin, 3-4 dakika çevirin
-Un kavrulmayacak sadece un kokusu çıkacak
-Şeker ile salebi karıştırın
-Una sütü ekleyin ve karıştırın
-Şekeri ekleyin ve muhallebi kıvamı alana kadar pişirin, kaynamaya başladıktan sonra 1-2 dakika daha kaynasın
-Altını kapatın ve mikserle çırpın, ben en yüksek devirde 4-5 dakika çırptım, kabardıkça kabardı, çok çırptığım için servis ederken çok kolay rulo oldu ve yerken sakız gibi hafif uzadı
-Büyük dikdörtgen borcamı su ile hafif ıslatın ve muhallebiyi içine dökün üzerini düzeltin
-1 gece dolapta dinlendirin ve istediğiniz gibi servis edin


11 yorum:

Ispanak Borani