Ana içeriğe atla

Defne'min Kurabiyeleri,

Cumartesi akşamı kurabiye yaparken bizim küçük cadı yanımda bitiverdi, Deniz kitap fuarına gittiği için yalnızlıktan can sıkıntısına benim peşimde dolandı bütün gün, tabii kurabiyeleride ellemeden olmaz, ben yoğurdum oda kalıplarla şekil verirken yardım etti. O küçük ellerinin tadı kurabiyelere geçti herhaldeki ağzına atan herkes çok beğendi. İlk defa denedik bu tarifi, hem çok bereketli hemde ağızda dağılıyor, lezzetlidir, tavsiye olunur.....

Tarçınlı Kurabiyeler

Malzemeler:

-250 gr yumuşak tereyağ veya margarin
-1 yumurta
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 " " nişasta
-4 bardak un
-3 y.k. toz şeker
-1 y.k. tarçın

-1 kabartma tozu

Yapılışı:

-Yağı, şekeri ve yumurtanın sarısını elimizle karıştırmaya başlayalım
-Nişasta, un ve k. tozunu ekleyip yoğuralım
-Kalıplarla şekiller verelim
-Üzerine yumurtanın akını sürüp şeker ile karıştırdığımız tarçından serpelim
-170 derecede ısıtılmış fırında 15 dak. pişirelim.

Yorumlar

  1. Merhaba Kübracım elinize sağlık kurabiyelerin kokusu buralara geldi :) miss gibi tarçın koktu ben çayımın yanına birkaçtane alabilirmiyim :)

    YanıtlaSil
  2. Afiyet şeker olsun,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. 17 kasımda Şule'nin doğum günü bunu deneyebilirim.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Tşk. Ayla Abla

    Hep beraber nice senelere olsun inşallah.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Kübracım merhaba!Bugün sayfana gözatınca canım çok sıkıldı.Seni sık kullanılanlar listeme eklemiştim 8 ağustosta.O günkü tarifinle kalmış sayfa.Anaayfam seçeneğin de yok,orayı kaydetsem güncellendiğinde yeni sayfan açılacak,ama bende 8 ağustosta almış.Ne güzel tarifleri olan bir blog bulduğuma seviniyorken 'Allah Allah bu site de güncellenmedi gitti,acaba sahibinin başına irşe mi geldi?'gibi düşünceler almıştı beni.Bugün yine bir bakayım dediğimde arşivde eylül,ekim,..diye giden ayları görünce sıkıldım işte.Şimdi kayıpları telafi edeceğim hepsine bakarak.Görüşmek üzere.O tatlı,küçük elleri de azıcık ısırır mısın beni yerime?3 küçük sıpam da benim var(4+10 aylık ikizler ve 3 yaş tekiz),hepsi erkek.Öptüm.

    YanıtlaSil
  6. Arzucum Hoşgeldin
    Ne güzel işte, siteyi yeni bulmuş gibi olacaksın, ilgine teşekkür ediyorum. Benim iki kızım var 11-4 yaşlarında, ikizlerini kokla benim için onlar hala mis gibi bebek kokarlar Allah hepimizinkileri bağışlasın. Görüşmek üzere
    Sağlık ve sevgi ile

    YanıtlaSil
  7. Canım hemen yazmışsın.Ben de bu arada hızlı hzlı tariflere baktım,denenecek çok şey buldum tabii,ellerin sağlık.Bir de hemşehriyiz herhalde.Yanılmıyorsam Giresunlusun.Ben de Tirebolu.Ama İstanbul'da doğdum,büyüdüm.'Yazın fındık dalları,Giresun'dan gelen kuzenim' gibi ifadelerinden çıkardım Giresunlu olduğunu.Allah tüm evlatları anne-babalarına bağışlasın.Sen bilgisayar sektöründesin herhalde.Kolay gelsin.Ben de doktorum ama,ikizlerime hamileliğimde bir ara verdim.O arada bir çocuk daha.Onları ben büyütmek istedim.Bakalım ne zamana dönmek kısmet olur.Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Kübra, adaşımın kurabiyeleri ne güzel görünüyorlar:) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Arzu tekrar merhabalar,

    Benim annem Giresun'lu, babam Rize ama babamda bende doğma büyüme İst.'luyuz, eşim Ordu'lu olduğu için yazları genelde Karadeniz'de geçiyor. Özel bir okulun mali işler bölümünde çalışıyorum.Cevap yazman beni mutlu etti, görüşmek üzere, sevgiler

    Defne'cim hoşgeldin

    Adaşın bu kurabiyeleri kreşine götürsün diye beraber yapmıştık ama o kadar inatçı ki ertesi gün caydı, dün akşamda tekrar yapalım diyor. Ben bu kızlarla ne yaparım bilmem.
    Ziyaretin beni mutlu etti,
    Sağlık ve sevgi ile

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Terbiyeli Mercimek Çorbası

Güzel Bir Çorba,,,

Biraz uğraştırıyor ama sonuç çok iyi, tavsiye olunur...

Terbiyeli Mercimek Çorbası

Malzemeler;

-2 su bardağı sarı mercimek (kırmızı da olur)
-1 adet büyük boy soğan
-1 adet büyük boy patates
-1 adet havuç
-2 yemek kaşığı sıvıyağ( ben zeytinyağ kullanıyorum)
-8-9 bardak sıcak su
-Karabiber, tuz
-3 yemek kaşığı yoğurt
-1 yumurta sarısı
-1 limon suyu
Üzeri İçin;
-1-2 yemek kaşığı tereyağ (miktar size kalmış)
-Nane, kırmızı biber

Yapılışı;

-Sıvıyağın içine yemeklik doğranmış soğan, rendelenmiş patates ve havuç eklenip 4-5 dak. kavrulur
-Yıkanmış mercimekler ve biraz karabiber eklenip 3-4  dak. daha karıştırılır
-Daha sonra sıcak suyu ekleyip mercimekler yumuşayana kadar pişirilir
-Pişdikten sonra blendırdan geçirilir, koyu olursa biraz sıcak su ekleyebilirsiniz.
-Diğer tarafta yumurta, yoğurt ve limon suyu iyice çırpılır
-Terbiye ılındırılarak çorbaya eklenir (terbiyeye azar azar çorbadan eklenip ılındırılır)
-Tuzu eklenip 3-4 dak. daha kısık ateşte kaynatılıp alınır
-Tereyap başka bir kapta e…

Ispanaklı Buğday Salatası

Muhakkak Denemelisiniz :))

Çok şık, lezzetli ve çok kolay bir salata, ben beğendim, siz de muhakkak denemelisiniz :))

Lokma Dergisinden

Ispanaklı Buğday Salatası

Malzemeler;

-1 bağ ıspanak
-1 su bardağı haşlanmış buğday
-1 su bardağı süzme yoğurt
-1/2 su bardağı yoğurt (süzmenin yoğunluğunu azaltmak için)
-1/2 su bardağı ceviz
-1/2 diş iyice dövülmüş sarımsak
-1 çay kaşığı kırmızı pul biber
-2 yemek kaşığı zeytinyağ
-Tuz

Yapılışı:

-Öncelikle temizlenmiş ve iri doğranmış ıspanakları 1 yemek kaşığı kadar sıvıyağda 5 dak. kadar çevirelim, ateş harlı olsun ki ıspanaklar su salmasın
-Soğuyan ıspanaklara buğday, yoğurt, sarımsak ve tuz ekleyip karıştıralım
-Servis tabağına alalım
-İri dövülmüş cevizleri 2 yemek kaşığı zeytinyağında 1-2 dak. çevirelim
-İçine pul biberi atıp altını kapatalım
-Ilınınca salatanın üzerine gezdirip, biraz dinlendirip servis edelim.

Afiyetle


Kremalı Sütlaç

Lezzet Dergisinden Süper Bir Sütlaç,,
Aslında sütlaç başlı başına süper bir tatlıdır ama bu da ayrı bir güzel olmuştu,  içine katılan krema kıvam ve lezzeti oldukça etkilemiş, dergideki ölçüyü yazıyorum, ben 1,5 ölçü olarak yaptım, denemeniz tavsiye olunur...
Kremalı Sütlaç
Malzemeler;
- 1 litre süt -1,5 çay bardağı pirinç -1 su bardağı şeker -1 yk. mısır nişastası -2 pk. vanilya -200 ml krema -Toz fıstık

Yapılışı;
-Yıkanmış pirincin üzerini geçecek kadar su koyup yumuşayana kadar pişirelim -Üzerine sütü ekleyip karıştırarak yaklaşık 35-40  dak. kadar kaynatalım (çok koyulaşırsa biraz süt ekleyebilirsiniz) -Şeker ve vanilyayı ekleyip 10 dak. kadar daha pişirelim -Nişastayı biraz suda eritelim ve sütlaca katıp karıştırmaya devam edelim -En son kremayı ekleyip 1-2 dak. daha karıştırıp altını kapatalım -Kaselere boşaltıp soğuyunca süsleyelim.