Vira Bismillah,,

Balık av yasağı bitti, bu sezon bütün balıkçılara bereketli gelir inşallah. Benim dayılarımda balıkçılık yapıyor, Allah rızıklarını bol eylesin. Dolayısıyla bu bereket bütün sofralara olsun diyelim. Ee Eylül 1, balık bizim sofrada, yazın yediğimiz kıraçalarda güzeldi ama palamut bir başka oluyor. Evde yemek hazır olduğu halde eşim balığı getirince pişirmeden olmaz. Açılışı fırında sebzeli yapalım dedik ve tarifini aşağıda verdik.....

Fırında Palamut

Malzemeler:

-3 adet dilimlenmiş palamut
-3 baş soğan
-3 adet domates(Çanakkale dometesleri harika değil mi?)
-3 adet sivri biber
-3-4 diş sarımsak
-1 yk. tereyağ
-2-3 yk. zeytinyağ
-3-4 defne yaprağı (kuzucuğumun adı)
-1 tatlı k. tarhun (bu aralar çok kullanıyorum makarna, salata vs. geç keşfettim.)
-Tuz, 1/2 limon suyu

Yapılışı:

-Soğanları halka doğrayıp tepsiye yayalım
-Üzerine balıkları dizelim ve tuz serpelim
-Sarımsakları balıkların üzerine doğrayalım
-Defne yapraklarını aralara koyalım
-Soyulmuş domatesleri halka doğrayıp dizelim, biberleri yerleştirelim
-En üste yağları, limon suyunu ekleyip, tarhun otunu serpelim
-200-230 derecede balıklar suyunu çekene kadar pişirelim

Yorumlar

  1. Balık çok güzel görünüyor.Buralardada balık bollaştı.İnşallah bu sene hamside bol olurda afiyetle yeriz.Çalışanların cankurtaranı.Hele içli tavaya bayılıyorum.İnşallah bunuda yapıp herkese tarifini verirsin.Ben harcına havuçta rendeliyorum çok güzel oluyor, denemeni tavsiye ederim.Öptüm seni

    YanıtlaSil
  2. Ayla Ablacım Hoşgeldin
    Seni burada görmek beni çok mutlu etti, genelde hazır yediğim için içli tava hiç yapmadım, inşallah seninde vesilenle yapıp sitede yayınlarım.
    En kısa zamanda görüşmek üzere, bende seni öpüyorum.
    Sağlık ve sevgi ile

    YanıtlaSil
  3. Doludizgin Önyargılarımız !

    Bir anket yapılsa Türk halkının acaba yüz kişiden kaçı balıkla yoğurt yada süt ürünleri yenmez zehirler fikrine inanır...Bence çok büyük bir oran, bunun en az % 70-80 den aşağı olacağını sanmıyorum, belkide daha fazla. Gerçekten Einstein'in söylediği gibi atomu parçalamaktan daha zor önyargıları parçalamak...Zaten bilimsel olmayan dinsel ve batıl hurafeler bu ön yargılardan beslenmiyor mu ?..Bu konu nerden geldi aklıma derseniz, İtalyan mutfağında yoğurt ve balıkla beraber yapılan yemekler varmış Vefa Zat Vatan pazar ekinde bahsetmiş, daha yıllar önce Tübitak bilim dergisinde bunun doğru olmadığını okumuştumya neyse...

    Geçen gün bir arkaşımla evde şamata yapıyoruz, karnımız acıktı, mutfağa girdim ne var ne yok bir baktım, kılçıkları ayıklanmış hamsi kızartması var, bunu fırında bir güzel ısıttım, ince dogranmış domates- salatalık, çekirdekleri ayıklanmış uzunlamasına kesilmiş biberle birlikte kepek ekmeğiyle iki dev sandwiç yaptım, üstüne benimkine hardal ve bir tatlı kaşığı kapari, arkadaşa bunları sevmediği için sadece mayonez, yanınada iki dev bardak ayran, herneyse fazla ağzınızı sulandırmadan sadete geleyim, üniversite mezunu arkadaşim balıkla ayran yenmez zehirler diye iddia etti, yok öyle birşey diyorum, balık bayatsa zehirler diyor, zor ikna ettim...Yani toplumsal önyargı ve histeriyle hiç araştırmadan, merak etmeden üniversite mezunu aydinlarımızı bile boş inançlara kaptırabiliyoruz ya, hani gelde kendi kendine ne olacak bu memleketin hali deme !

    http://www.gaykedi.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder