24 Şubat 2007


Fırında Mücver Çok Hafif Oluyor,,

Hafta sonu canım mücver istedi, yapması birşey değilde kızartırken yine etraf batacak, ev kokacak. Bende döktüm kek kalıbına attım fırına, o kadar hafif oldu ki, gerçi kızartma yapmak istemeyen ben eşimin isteği ile yine tavayı koydum ocağa, havuç kızarttım :( tarifleri aşağıda....

Fırın Mücver

Malzemeler:

-3 adet kabak
-100 gr beyaz peynir
-5-6 sap taze soğan
-1/2 demet dereotu
-1 yumurta
-Un , tuz, karabiber arzuya göre pul biber
-Sıvıyağ (kalıbı yağlamak için)

Yapılışı:

-Kabakları soyup rendeleyelim
-Peynirleri ezip kabaklara ekleyelim
-Soğanları ve dereotunu doğrayalım
-Diğer malzemeleride ekleyip kek kıvamında bir hamur yapalım
-Yağlanmış kalıba boşaltıp fırında pişirelim.
Havuç Kızartma

Malzemeler:

-2 adet havuç
-Yoğurt
-Sarımsak
-Tuz,sıvıyağ

Yapılışı:

-Havuçları istediğimiz şekilde kesip, 5-6 dakika suda haşlayalım
-Havuçlar haşlandıktan sonra kurulayıp kızgın yağda 2-3 dak. çevirelim
-Servis tabağına aldıktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt dökelim

Pul biber veya ceviz ile süsleyebilirsiniz....

7 yorum:

  1. ayy ben mücveri de hiç sevmem :)
    acaba fırında olunca sever miyim ben?.. denemek lazım..
    ellerine sağlık Kübra abla.. öpüyorum çok..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, şahane görünüyor. Ben de çok sık yapıyorum... Çok hafif..

    ellerinize sağlık. Hyoğurtlu havuçta mükemmel :)

    sımsıcak sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Kübra mücver sevilmez mi???
    Ben kızartılmışını yoğurtla severim, böylede çok hafif oluyor.
    Tşk. sevgiler,,
    bende seni öptüm...

    Zerrin'cim hoşgeldin,
    Teşekkür ederim, ben kızartırdım ama bu sefer böyle oldu, iyi de oldu...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bende mücveri çok seviyorum her ne kadar kızartılmış olanı lezzetli ise de fırında yapılmış olanı en sağlıklısı benimde tercih ettiğim.
    Eline sağlık.

    Hesna

    YanıtlaSil
  5. Fırın mücver gerçekten çok güzel olur. Ellerine sağlık. Pınar

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Hesna ve Pınar Hoşgeldiniz
    Bencede kızartılmışı daha lezzetli ama maalesef sağlıklı yaşam diye bir şey varya mecburen böyle oluyor.
    Pınar'cım ve Hesna'cım tşk. ederim.
    Sevgi İle

    YanıtlaSil
  7. iyi akşamlar yaptıklarınız çok leziz görünüyor ellerinize sağlık. banada beklerim. ayla01.blogcu.com

    YanıtlaSil

Ispanak Borani