Ana içeriğe atla


Küçük Cadı Köfte İstedi,

Geçen akşam Defne " anne düz köfte yaparmısın" dedi, yani hamburger köfte, bende ona küçük tombik köfteler yapacağımı söyledim, kabul etti. Kuru köftenin içine kaşar peyniri rendeledim, denemenizi tavsiye ederim, çok lezzetli oldu. Malum cuma akşamı, haftanın yorgunluğu üzerimde tarifi yazıp kaçayım, unutmadan Denizim bizi karnesiyle çok mutlu etti, annecim inşallah hep böyle gider, küçük hanımada kreşten gelişim raporu verdiler, o ne olduğunu anlamadı ama ben gelişmelerden memnun oldum:))
Tarif zamanı,,,,

Kaşarlı Köfte

Malzemeler:

-500 gr kıyma
-2 dilim ıslatılmış bayat ekmek içi
-1 yumurta
-1 baş soğan
-2 diş sarımsak
-1 çay bardağı rende kaşar
-Tuz, karabiber, kekik, kimyon (arzunuza göre ekeleyebilirsiniz)

Yapılışı:

-Soğanı ve sarımsağı rendeleyelim, ekmeklerin suyunu sıkıp ekleyelim
-Kıymayı, yumurtayı, kaşarı ve baharatları koyup yoğurmaya başlayalım
-Tuzu her zamankinden az koyun, kaşarın tuzuda var
-İyice yoğurduktan sonra yarım saat dolapta dinlendirelim
-Teflon tavaya 1 yk kaşığı kadar yağ koyup kızartalım.
Afiyetle

Yorumlar

  1. Kübracım merhaba!Aferin cadılara;))Maşaallah.'Düz köfte' tanımına da pek güldüm.Nerden bulur bu kediler bu lafları??Öptüm canım.

    YanıtlaSil
  2. çocuklarınıza maşallahh.. Allah daha büyük mutluluklarını göstersin size inşallah..
    köfte çekti şimdi canım, hem de bu gece vakti :))

    YanıtlaSil
  3. Arzu Hoşgeldin,
    Bazen öyle laflar çıkıyor ki ağızlarından şaşırıp kalıyorum, bende seni öpüyorum,sevgi ile

    Kübra merhabalar,

    Güzel temennilerin için tşk.
    Bu köfteyi denemenizi tavsiye ederim, sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Kübracım bloglararası başlayan yeni bir oyunda ben de seni "mim"ledim:).
    Umarım kabul eder ve güzel yazını bizimle paylaşırsın.
    Sevgilerimle
    aslı

    YanıtlaSil
  5. Kızımıza afferin, umarım hep sorumluluğunun farkında olur böyle, senin de işin kolaylaşır :))

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Butterfly
    Hoşgeldin, bu yeni oyuna sen beni uygun görmüşsen bende seve seve katılırım, tşk.
    Sevgi ile

    Limon Çiçeği Merhabalar
    Temennilerin için tşk. umarım hep böyle gider.
    Sağlık ve sevgi ile

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Terbiyeli Mercimek Çorbası

Güzel Bir Çorba,,,

Biraz uğraştırıyor ama sonuç çok iyi, tavsiye olunur...

Terbiyeli Mercimek Çorbası

Malzemeler;

-2 su bardağı sarı mercimek (kırmızı da olur)
-1 adet büyük boy soğan
-1 adet büyük boy patates
-1 adet havuç
-2 yemek kaşığı sıvıyağ( ben zeytinyağ kullanıyorum)
-8-9 bardak sıcak su
-Karabiber, tuz
-3 yemek kaşığı yoğurt
-1 yumurta sarısı
-1 limon suyu
Üzeri İçin;
-1-2 yemek kaşığı tereyağ (miktar size kalmış)
-Nane, kırmızı biber

Yapılışı;

-Sıvıyağın içine yemeklik doğranmış soğan, rendelenmiş patates ve havuç eklenip 4-5 dak. kavrulur
-Yıkanmış mercimekler ve biraz karabiber eklenip 3-4  dak. daha karıştırılır
-Daha sonra sıcak suyu ekleyip mercimekler yumuşayana kadar pişirilir
-Pişdikten sonra blendırdan geçirilir, koyu olursa biraz sıcak su ekleyebilirsiniz.
-Diğer tarafta yumurta, yoğurt ve limon suyu iyice çırpılır
-Terbiye ılındırılarak çorbaya eklenir (terbiyeye azar azar çorbadan eklenip ılındırılır)
-Tuzu eklenip 3-4 dak. daha kısık ateşte kaynatılıp alınır
-Tereyap başka bir kapta e…

Ispanaklı Buğday Salatası

Muhakkak Denemelisiniz :))

Çok şık, lezzetli ve çok kolay bir salata, ben beğendim, siz de muhakkak denemelisiniz :))

Lokma Dergisinden

Ispanaklı Buğday Salatası

Malzemeler;

-1 bağ ıspanak
-1 su bardağı haşlanmış buğday
-1 su bardağı süzme yoğurt
-1/2 su bardağı yoğurt (süzmenin yoğunluğunu azaltmak için)
-1/2 su bardağı ceviz
-1/2 diş iyice dövülmüş sarımsak
-1 çay kaşığı kırmızı pul biber
-2 yemek kaşığı zeytinyağ
-Tuz

Yapılışı:

-Öncelikle temizlenmiş ve iri doğranmış ıspanakları 1 yemek kaşığı kadar sıvıyağda 5 dak. kadar çevirelim, ateş harlı olsun ki ıspanaklar su salmasın
-Soğuyan ıspanaklara buğday, yoğurt, sarımsak ve tuz ekleyip karıştıralım
-Servis tabağına alalım
-İri dövülmüş cevizleri 2 yemek kaşığı zeytinyağında 1-2 dak. çevirelim
-İçine pul biberi atıp altını kapatalım
-Ilınınca salatanın üzerine gezdirip, biraz dinlendirip servis edelim.

Afiyetle


Kremalı Sütlaç

Lezzet Dergisinden Süper Bir Sütlaç,,
Aslında sütlaç başlı başına süper bir tatlıdır ama bu da ayrı bir güzel olmuştu,  içine katılan krema kıvam ve lezzeti oldukça etkilemiş, dergideki ölçüyü yazıyorum, ben 1,5 ölçü olarak yaptım, denemeniz tavsiye olunur...
Kremalı Sütlaç
Malzemeler;
- 1 litre süt -1,5 çay bardağı pirinç -1 su bardağı şeker -1 yk. mısır nişastası -2 pk. vanilya -200 ml krema -Toz fıstık

Yapılışı;
-Yıkanmış pirincin üzerini geçecek kadar su koyup yumuşayana kadar pişirelim -Üzerine sütü ekleyip karıştırarak yaklaşık 35-40  dak. kadar kaynatalım (çok koyulaşırsa biraz süt ekleyebilirsiniz) -Şeker ve vanilyayı ekleyip 10 dak. kadar daha pişirelim -Nişastayı biraz suda eritelim ve sütlaca katıp karıştırmaya devam edelim -En son kremayı ekleyip 1-2 dak. daha karıştırıp altını kapatalım -Kaselere boşaltıp soğuyunca süsleyelim.