12 Ocak 2012

Keşkül

Datça'dan Çiğ Badem,,

Gül Kaynak, Gülben Ergen'in programında denk gelince muhakkak seyrediyorum, detoks uzmanı, çok güzel şeyler anlatıyor, anlatımı da çok hoş, bademin kalsiyum kaynağı olduğunu ve çiğ olarak alınıp yenmesi gerektiğini anlatmıştı. Badem deyince tabii ki Datça, hemen araştırıp Datça'dan badem ve bal ısmarladım, bademle yapılan ne varsa deniyorum, tabii ki sütünü de yapıp kızlara biraz zorlada olsa içiriyorum, bal ve tarçınla güzel oluyor. Aşağıdaki keşkül tarifi de yine Gülben'in programından, çok hafif ve güzel oldu...

Keşkül

Malzemeler;

-3 bardak süt
-1 bardak badem sütü
-1 bardaktan 2 parmak eksik pirinç unu
-1,5 bardak şeker
-1 pk. vanilya
-1 çay bardağı badem
-Antep fıstığı

Yapılışı;

-Badem sütünün yapılışını aşağıda ekledim, tortularından da keşkülün içine koydum, fazlasını derin dondurucuda saklayabilirsiniz.
-Bütün malzemeleri karıştırıp pişiriyoruz, başka bir şey yok
-Üzerini a.fıstığı ile süslüyoruz

Badem sütü tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani