18 Haziran 2007



Kabarmayan ve Tam Pişmeyen Kekler,

Bu aralar blogumla pek ilgilenemiyorum, kayıtlarımız başladı işler çok yoğun, fırsat buldukça yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Geçenlerde pasta yapmak için hazırladığım pandispanyanın içi tam pişmemiş, ben bunu farkettidimde kek çoktan çökmüştü. Nasıl böyle bir hata yaptım anlamadım, kekin pişip pişmediğini kontrol etmeden fırından çıkarmazdım ama oldu birkere. Ben de keki cevizli trufflara çevirdim, bu truffları ister kakaolu pastaban veya yine kakaolu evde hazırlanmış keklede yapabilirsiniz. Evde beyaz çikolata olsaydı eritip hindistan cevizi yerine beyaz çikolataya batırıp, donduracaktım.

Cevizli Truff

Malzemeler:

Kekini siz hazırlamaz isterseniz,
-5 yumurta
-5 kahve fincanı şeker
-5 kahve fincanı un
-2-3 yk kakao

-1 pk krema
-2 pk bitter çikolata
-1 pk vanilya
-1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
-1 çay bardağı damla çikolata
-Hindistan cevizi

Yapılışı:

-Kekimizi elimizle ufalayalım
-Kremayı kaynatmadan ısıtalım ve içine çikolataları kırıp eriyene kadar karıştıralım
-Vanilyayı ekleyelim
-Kekin içine kremayı ve cevizi ekleyip elimizle hafif hafif yoğuralım
-Oluşan hamurun kıvamı cıvık olursa içine dövülmüş petit beurre bisküvi , koyu olursa biraz süt ekleyebilirsiniz.
-Ufak toplar hazırlayıp, hindistan cevizine bulayalım.
-Buzdolabında 1-2 saat beklettikden sonra servis edebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani