14 Haziran 2006


Fotoğraf makinamda sorun var

Bir haftadır canım çok sıkkın, bir hevesle yaptığım lezzetlerin resimlerini çekemiyorum. En kısa zamanda sorunu çözmek için uğraşıyorum. Şimdilik yukarıya "bizim evin cadıları ve anneleri" isimli resmimizi koyuyorum. Aşağıdaki tarifle uzaktan yakından alakası yok ama hoşluk olsun istedim. Affınızı lütfen :-))
Pazar günü yaptığım Sn. Emine Beder'e ait kekin tarifini vermek istiyorum, pamuk gibi yumuşacık oldu. Tavsiye olunur.......


Sodalı Kek

Malzemeler:

-3 yumurta
-1 su bardağı sıvı yağ
-3 su bardağı un
-2 su bardağına yakın şeker
-1 pk. kabartma tozu
-2 pk. vanilya
-2 kaşık kakao
-1 limon kabuğu rendesi
-1 su bardağı soda (ben limonlu soda kullandım)

Yapılışı:

-Yumurta ile şekeri köpürene kadar çırpalım
-Un, kabartma tozu ve kakao hariç diğer malzemeleri ekleyip yarım dak. çırpalım
-Unu ve kabartma tozunu ekleyip tahta kaşıkla hırpalamadan karıştıralım
-Karıştırma kabında biraz bırakarak yağlanmış kalıba dökelim
-Kalan hamura kakao ekleyip kalıbın ortasına gelecek şekilde dökelim
-Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 40-45 dak. pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani