18 Aralık 2019

Kalburabastı-2


Tatlı sevmeyen, yemeyen insanlar var, Allahım nasıl bir şey, nasıl oluyor, nasıl sevilmez, niye ben tatlıya dayanamıyorum, bu arada iyi ki çikolatayla pek aram yok, yemem demiyorum tabii ki yiyorum ama olsa da olur olmasa da 😂😂
Neyse, şimdi size Arda Türkmen'in tarifiyle yaptığım Kalburabastı tarifini vereceğim, bloğumda kalburabastı tarifi var ama ben bu tarifi daha çok sevdim, sanırım bundan sonra bu tarifi yapacağım.


Kalburabastı

Malzemeler;

- 1 pk oda sıcaklığında margarin veya tereyağ (250gr)
-3 su bardağı un
-1 su bardağı irmik
-1 yumurta
-2 yemek kaşığı yoğurt
-2 yemek kaşığı sıvıyağ
-1 pk kabartma tozu
-Ceviz 
Şerbet için;
-3 su bardağı şeker
-3,5 su bardağı su
-1/4 limon suyu


Yapılışı;

-Önce şerbeti hazırlayalım, şeker ile suyu bir tencerede kaynatalım, kaynamaya başlayınca 5 dak kadar kaynatıp limon suyunu ekleyip altını kapatalım, soğusun
-Tereyağ ile unu geniş bir kaba alıp parmaklarımızla un ile yağı bulgur bulgur olana kadar bir birine yedirelim
-Sonra diğer malzemeleri ekleyip yoğuralım ve hamuru 15 dakika kadar buzdolabında bekletelim
-Hamurdan parçalar koparıp bir kevgir veya rende üzerine poğaça yapar gibi açalım
-İçine  ceviz parçaları koyup iki kenarı birleştirelim ve tepsiye dizelim
-200 derecede ısıtılmış fırında renk alan kadar pişirelim, ben 1 saate yakın pişirdim,fırına göre süre değişebilir
-Fırından çıkardıktan 2-3 dakika sonra şerbetini verelim
-Şerbetini tamamen çekiyor, istediğiniz gibi süsleyip servis edelim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani