15 Aralık 2019

Hamsi Kuşu


Balık tarifi vereyim dedim size, saymadım ama sanırım çok az balık tarifi var bloğumda, çok da bayılmadığımdan olabilir mi acaba 😕 neyse, balığa biraz hareket katarsam veya kızarabilecek balıksa kızartıp yanına bol salata yaparsam işte o zaman keyifle yiyebiliyorum, bir de balığı birileri pişirir ve önüme koyarsa daha da bi keyifli oluyor, kokusundan doymamış oluyorum, bu arada barbunun yeri ayrı belirtmeden geçemedim, şimdii hem hareketli hem de kızarmış lezzetli bir balık tarifi ekliyorum, afiyet olsun.

Balık kızartırken minik bir tavada 10-12 adet kadar karanfili (baharat olan) çok kısık ateşte ara ara sallayarak yakıyorum, hatta balıkla işim bittikten sonra bile yenileyip tekrar yakıyorum balık kokusu bir yana ev mis gibi karanfil kokuyor, bakın size faydalı bilgide verdim 💁


Hamsi Kuşu

Malzemeler;

-1 kg kılçığı ayıklanmış hamsi
-1/2 demet maydanoz
-1/2 demet taze soğanın yeşil kısmı
-1 küçük soğan
-1 yemek kaşığı mısır unu
-Karabiber, tuz, pul biber, biraz kuru nane
Kızartmak için;
-2 veya 3 yumurta
-1/2 su bardağı mısır unu
-3/4 su bardağı sıvı yağ

 Yapılışı;

-Yeşillikleri temizleyip minik doğrayalım
-Kuru soğanı da minik doğrayalım ve iç malzemelerinin hepsini iyice karıştıralım
-Harcımızı iki hamsinin arasına koyup hamsileri hafif elimizle sıkarak birbirine yapıştıralım
-Hamsileri önce çırpılmış yumurtaya sonra una bulayıp kızartalım, ben yağı 2 seferde kullanıyorum yani çok yağda kızartmıyorum, afiyet olsun


1 yorum:

Ispanak Borani