8 Aralık 2019

Falafel (Nohut köftesi)


Defne kuzumun ısrarları sonucu çok merak ettiğimiz falafeli yaptık, keşke daha önce yapsaydık dedim kendi kendime, sosu ile lezzet tavan yaptı, ben zaten meze, salata, bu tarz yöresel lezzetlere bayılırım, falafel de sık yapılacaklar arasına girmiş oldu böylece, yapacaklara afiyet olsun..

 Falafel

Malzemeler;

-1 su bardağı nohut
-1 adet orta boy soğan
-3 diş sarımsak
-1/2 demet maydanoz
-5-6 dal taze kişniş (yoksa yapacak bir şey yok :))
-1 tatlı kaşığı kimyon
-1 tatlı kaşığı pul biber
-1 çay kaşığı karabiber
-2-3 yemek kaşığı kadar un
-1/2 çay kaşığı kadar karbonat
-Tuz, kızartmak için sıvı yağ
Sos için;
-1 bardak yoğurt
-3-4 yemek kaşığı tahin
-1/2 limon suyu
-1 diş sarımsak


Yapılışı;

-Nohutu akşamdan ıslatın, yapacağınız zaman süzün ve iyice kurulayın
-Robotta çekin, daha sonra soğan sarımsak, maydanoz ve kişnişi ekleyip malzemeler iyice ufalıp bir birine karışıncaya kadar çekmeye devam edin
-Daha sonra baharatları ekleyin elinizle karıştırmaya başlayın
-Azar azar unu ekleyerek yoğurun, yuvarlanacak kıvama gelince un eklemeyi bırakın
-Şekillendirip derin yağda kızartın, altın rengi olunca bir havlu kağıt üzerine alın, ben fazla kızartmışım dışı fazla kıtır oldu ama ben daha çok sevdim
-Sos malzemelerini karıştırıp hazırlayın, sıcak veya ılık servis edin



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani