20 Mayıs 2013

Çilek Reçeli

Misss Gibi,

Reçellik çilekler çıkmaya başladı, köylülerin getirdiği minik mis kokulu çilekleri bulunmuşken hemen reçel yapılmalı, hele reçel pişerken evi saran koku süperr... 

Çilek Reçeli

Malzemeler;

-1 kg. reçellik çilek
-1 kg. şeker
-1/2 limon

Yapılışı;

-Çilekleri ayıklayıp yıkayalım ve süzgeçte biraz bekletelim
-Reçeli pişireceğimiz tencereye çilekleri koyup üzerine şekeri boşaltalım
-1-1,5 gün çilek iyice sulanana kadar ağzı kapalı bir şekilde oda ısısında bekletelim
-Ben 1 gün (yani en az 24 saat bekleyecek)beklettim ve pişirmeye başladım
-Kaynamaya başladıktan sonra orta ateşte 40-45 dak. kaynatalım
-Ara ara üzerinde biriken köpükleri temizleyelim
-Limonunu ekleyip altını kapatalım
-Ben kıvamını kontrol bile etmedim, soğuyunca kavanozlara boşaltıp ağzını sıkıca kapatalım

Teşekkürler Hatice, gerçekten süper oldu.

2 yorum:

  1. Yanında tazecik bir dilim ekmek ve beyaz peynirle ne de lezzetli olur ama. Ellerine sağlık Kübracım. Seni ve kızları öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ohh mis gibi olur hem de, teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil

Ispanak Borani