14 Kasım 2009





















Yaşasın Kereviz Zamanı,,
Bayılırım kerevize, hele kokusu.. biz çocukken rahmetli babaannem terbiyeli kereviz pişirirdi, yememek için kaçacak delik arardık, şimdi ki aklım olsa yemez miydim, canım babannemin elinden o kerevizi. Bize çok kızardı, meğer ne kadar haklıymış. Canım benim mekanı cennet olsun, nurlar içinde yatsın...
Bu sefer taze soğan ve kırmızı biberle pişirdim. Kırmızı biberi çok kullanır oldum, birkaç tarifim daha olacak k. biberli..

Z.Yağlı Kereviz (2)
Malzemeler:

-1 kg kereviz
-1 adet havuç
-1 demet taze soğan
-1 adet iri kırmızı biber
-1 adet portakal suyu
-1/2 limon suyu
-2-3 diş sarımsak
-3-4 dal kereviz yağrağı
-1 adet kesme şeker
-Tuz, z.yağ
-1/2 çay bardağı su

Yapılışı:

-Kerevizleri temizleyip limonlu suda bekletelim
-Temizlenmiş soğan, halka doğ. havuç ve sarımsakları yağda 1-2 dak. çevirelim
-Jülyen(şerit) doğ. k. biberi ekleyip biraz daha karıştıralım
-Kerevizleri, p. suyunu ve diğer malzemeleri ekleyip kerevizler yumuşayana kadar pişirelim
-Ocaktan almadan 5 dak. önce kereviz yapraklarını üzerine doğrayalım
-Daha sonra soğuması için kenarda bekletelim
-İyice soğuduktan sonra servis yapalım.

4 yorum:

  1. J'aime la cuisine turque et je tombe sur un beau blog.
    Je reviendrai.

    YanıtlaSil
  2. Visitez-moi, j'étais heureux. Je vous remercie. Come again.

    YanıtlaSil
  3. Kübracım ne kadar renkli ve leziz görünüyor zeytinyağlı kereviz yemeğin:). Ellerine sağlık.
    Ben portakal suyunun bu kadar çok yakıştığı başka bir sebze görmedim, süper oluyor.
    Sevgiler:).
    aslı

    YanıtlaSil
  4. Bence de çok yakışıyor, tşk. Aslıcım, sevgiler

    YanıtlaSil

Ispanak Borani