17 Ekim 2008



Pekmez İle Kek,

Evdeki pekmezleri değerlendirmenin bir yolunu buldum, kızlara kakaolu kek imajıyla pekmezli kek yaptım. Görüntüsü kakaolu kek ama yerken hafif pekmezin boğazı yakan, karamelize bir tadı var. Ben beğendim, küçük hanımda beğendi ama sonra ben dayanamayıp pekmezli kek olduğunu söyleyince, sanki pekmez yemiyormuş gibi bir ııııhh çekti.
Üzeri pırıl pırıl parlayan, güzel bir kek....

Pekmezli Kek

Malzemeler:

-4 adet yumurta
-1/2 bardak şeker (su bardağı)
-1 bardak üzüm pekmezi
-1/2 bardak yoğurt
-1/2 bardak sıvıyağ
-1 pk. vanilya
-1 pk. kabartma tozu
-1 bardak iri dövülmüş ceviz
-Aldığı kadar un

Yapılışı:

-Yumurtalar ile şekeri iyice çırpalım
-Sırası ile pekmez, yoğurt ve yağı ekleyip çırpmaya devam edelim
-Diğer malzemeleri ekleyip karıştıralım, yağlanmış kalıba boşaltalım
-170 derecede ısıtılmış fırında pişirelim.

2 yorum:

  1. Bu tarif güzel ve çocuklar için de faydalı görünüyor. Elinize sağlık. Ancak "aldığı kadar un" ne kadar? 3 bardak mı 4 mü? Siz, ne kadar kullandınız?
    Teşekkürler.
    Funda

    YanıtlaSil
  2. Funda'cığım sanırım üç bardak kadardı, ben unu pek ölçmem ne koyu nede çok sulu bir hamur olacak.
    Pekmez için söylemek istediğim bir şey var, pekmezin tadına göre şekeri azaltıp, çoğaltabilirsiniz...

    YanıtlaSil

Ispanak Borani