14 Ağustos 2024

Çiğ Kabak Salatası


 Merhabalar, harika bir salata tarifi vermek isterim size, çiğ kabak salatası, ben yapmadım, Defne hazırladı bizim için, O yaparken “çiğ kabak nasıl olur” acaba dedim ve salatanın yarısını ben yedim.
Bakın bunu muhakkak denemelisiniz, muhteşem olmuştu
Eminim bu salata bizde daha çok yapılacak 
Bence en büyük püf noktası kaliteli bir Erzincan tulum peyniri, incecik doğranmış taze kabaklar 
Afiyet olsun 


Çiğ Kabak Salatası 

Malzemeler;

-3 adet kabukları ile ince dilimlenmiş kabak 
-150 gr doğranmış ceviz 
-100 gr kadar kuru üzüm 
-150 gr Erzincan tulum peyniri 
-1 limon kabuğunun rendesi
-2 tatlı kaşığı bal
- Birazcık çörek otu 
Sos için 
-1 limon suyu
-1/2 çay bardağı zeytinyağı 
-tuz, karabiber
-biraz sumak 

Yapılışı;

-Kabakları kabukları ile halka şeklinde doğrayın
-cevizi doğrayın, peyniri ufalayıp ekleyin
-diğer malzemeleri de ilave edin ve elinizle hafifçe yoğurur gibi karıştırın 
-damak zevkinize göre sos malzemelerini de ekleyip biraz dolapta dinlendirin ve servis edin 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çiğ Kabak Salatası