14 Haziran 2024

Şehriyeli Kabak Kalye


Ben kabak kalyeyi pirinçli yaparım, şehriyeli denendiğini görünce merak edip ben de denedim, siz de deneyin derim, çok hafif çok lezzetli oldu. 
Ben top şeklindeki Girit kabaklarından kullandım, kabuklarını soymadım, siz istediğiniz gibi yapabilirsiniz.
Afiyetle 


Arpa şehriyeli kabak kalye

Malzemeler;

-4 adet kabak 
-1 adet büyük soğan 
-2 diş sarımsak 
-2 adet domates 
-1 yemek kaşığı salça ( ben salçayı azaltıp kendi yaptığım biber sostan ekledim)
-1 çay bardağı arpa şehriye 
-Zeytinyağ, tuz, dereotu 

Yapılışı;

-4-5 yemek kaşığı kadar zeytinyağında yemeklik doğranmış soğanı kavuralım 
-Doğranmış sarımsağı ekleyip karıştıralım 
-Dörde bölüp bir parmak kalınlığında doğranmış kabakları ekleyerek 2-3 dakika kavuralım 
-Doğradığımız domatesi ve salçayı ilave edelim, karıştıralım 
-Kısık ateşte kabaklar biraz yumuşasın, yaklaşık 10 dakika kadar pişirelim 
-Şehriyeyi ekleyip üzerine bir çay bardağı sıcak su ve tuzunu ekleyelim şehriyeler pişene kadar pişirelim 
-Ben domatesin suyu ve kabağın kendi suyu ile pişsin istediğim için az su ekledim, siz suyunu istediğiniz gibi, azaldıkça sıcak su ekleyebilirsiniz 
-Piştikten sonra üzerine doğranmış dereotu serpiştirip servis edelim.



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şehriyeli Kabak Kalye