6 Haziran 2024

Tavuklu Ankara Tava


Selamlar herkese, bu akşam için Ankara tava yaptım ama tavuklu, kuzu incik ile yapılır aslında, ben koyun eti yiyemediğim için tavuklu yapıldı.
Pilavı çokk lezzetli oldu, bir akşam yemeği tavsiyesi olarak burada dursun.
Afiyetle 


Tavuklu Ankara Tava 

Malzemeler 

-5-6 adet tavuk but 
-1 su bardağı arpa şehriye (300 ml bardak kullandım)
-2 adet yeşil biber 
-1 adet kapya biber 
-2 diş sarımsak 
-2 adet domates 
-1 yemek kaşığı salça ( ben salça yerine yazdan hazırladığım kırmızı biber sosundan kullandım, çok fark yaratıyor)
-karabiber, tuz
-1,5 su bardağı tavuk suyu 
-zeytinyağ , tereyağı, maydonoz 


Yapılışı;

-Önce tavukların üzerini geçecek kadar su koyup, içine biraz tuz, 5-6 damla limon suyu ilave ederek haşlayalım 
-Tavuklar haşlandıktan sonra derilerini alalım
-Biberleri ufak doğrayalım ve 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile biraz kavuralım
- Minik doğranmış sarımsağı ekleyip karıştıralım, soğanda konuluyor ama ben koymadım
-Arpa şehriyeyi koyup 5 dakika kadar kavuralım 
-Sonra doğranmış domates ve salçayı ilave edip karıştıralım 
-1 yemek kaşığı tereyağı ekleyelim, tuzunu ve biberini katıp karıştıralım 
-Kaşıkla hafif bastırarak düzleyelim 
-Butları üzerine yerleştirelim ve tavuk suyunu verelim 
-Kaynayana kadar yüksek ateşte, kaynadıktan sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim 
-Altını kapatalım ve doğranmış maydonozu üzerine serpelim, biraz demlendirip servis edelim.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şehriyeli Kabak Kalye