6 Mayıs 2021

Kıbrıs Köftesi-2




Daha öncede Kıbrıs köftesi paylaşmıştım, bu seferki ekmeksiz ve içinde birazcık tarçın var, ben köfteyi çok severim bu sebeple her farklı tarifi denemek isterim, lezzetli, kolay ve havalı bi köfte oldu, yapacaklara afiyet olsun
Canım Refika’ya tarif için teşekkürler❤️


Kıbrıs Köfte-2

Malzemeler;

-1/2 kg kıyma
-3 adet orta boy patates 
-1 yumurta
-1 baş rende soğan
-2 diş rende sarımsak
-1’er çay kaşığı karabiber, tarçın, pul biber, karbonat
-Tuz, kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı;

-Patatesleri yıkayıp ince rendeleyin( ben kalın rendeledim, patatesler belirgin olsun istedim)
-Patatesleri bir süzgeçe alın ve iyice bastırın, suyu bi tasa biriksin,  üzerlerine ağırlık koyup iyice süzülmelerini sağlayabilirsiniz
-Soğan, sarımsak ve karbonatı yoğurma kabına alın ve bi karıştırın
- Kıymayı, yumurtayı, patatesleri ve baharatları ekleyin
- Tasa biriken suyu süzün, alttaki beyaz tabakayı(nişastası) da ekleyin ve iyice yoğurun
-Dolapta biraz dinlendirin
-Şekillendirin, kızgın( dikkat yağ yanmasın) derin yağda kontrollü kızartın
Afiyetle


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani