23 Kasım 2020

Yoğurtlu Balkabağı Salatası


Balkabağı, o kadar faydalı ki, bulduğunuz her fırsatta tüketin derim. Güçlü bir antioksidan, A vitamini C vitamini ve lif bakımından çokk zengin, potasyum, omega 3 ve daha bir sürü mineral, vitamin içinde mevcut, daha ne olsun yahu...
Ben balkabağından çoğunlukla tatlı ve cheesecake yapıyorum, ama bu sefer farklı bir halini sizinle paylaşmak istedim, tabii ki şekerle uyumu çok başka ama birazda sağlıklı olsun diye farklı denemeler yapıyorum. Ben salata diyeyim siz meze ne derseniz artık, tuzlu bir şey yerken alttan alttan gelen tatlı tadını çok severim, kıymalı börekteki kuş üzümü gibi mesela, bu da öyle kabağın kendi şekeri bana çok hoş geldi, sizde deneyin bence.
Bundan sonraki tarifim yine kabaklı olacak, eminim biliyorsunuz ve yapıyorsunuz ama ben ufak bi' dokunuş yaptım, bakalım sevecek misiniz😉, çok yakında.


 Yoğurtlu Balkabağı

Malzemeler;

-2 dilim ufak doğranmış (kuşbaşı gibi) balkabağı
-2 yemek kaşığı zeytin yağ
-1/2 çay kaşığı zerdeçal (olmasa da olur)
-1/4 çay kaşığı köri
-2 yemek kaşığı süzme yoğurt
-1 yemek kaşığı yoğurt
-1 küçük diş dövülmüş sarımsak
-2-3 dal doğranmış dereotu
-Tuz

Yapılışı;

-Kabakları yağda, kısık ateşte, kapağı kapalı, ara ara sallayarak kendi buharıyla pişirin, dikkat edin çok yumuşamasın, yoğurtla karışınca ezilir
-Soğuyan kabaklara diğer malzemeleri ekleyip karıştırın
-İstediğiniz gibi süsleyip servis edin
Afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani