14 Kasım 2020

Yayla Çorbası


Evett, yine 'ben nasıl yapıyorum' tarifi, yani herkesin bildiği ve yaptığı yemeği ben nasıl yapıyorum, tabii ki bir de benim kızlar 'annem nasıl yapıyordu' derse diye...
Yayla çorbası yaptım, bakalım nasıl yaptım😉


 Yayla Çorbası

Malzemeler;

-1 çay bardağı pirinç
-4 yemek kaşığı tepeleme yoğurt
-1 yumurta sarısı
-1/4 limon suyu
-1 yemek kaşığı un
-1 yemek kaşığı tereyağ
-2 yemek kaşığı zeytinyağ
-1 yemek kaşığı dolusu nane, biraz pul biber, tuz
-6-7 bardak sıcak su ( ben bir bardağını tavuk suyu kullandım)

Yapılışı;

-Pirinci yıkayıp 5 bardak sıcak su ve 1 bardak tavuk suyu ile yumuşayana kadar pişirelim
-Diğer tarafta yoğurt, yumurta sarısı, limon suyu ve unu iyice çırpalım, pürüzsüz olmalı
-Yoğurtlu karışıma pirinçli karışımdan azar azar dökerek ısılarını birbirine eşit olana kadar ekleyelim
-Yoğurtlu karışım ılınınca yavaş yavaş tencereye karıştırarak dökelim
-Tuzunu verelim
-Kısık ateşte 10 dakika kadar kapağı açık (taşmasın) kaynatalım, kıvama göre sıcak su ekleyin
-Küçük bir sahanda yağları kızdıralım (yakmadan tabii ki) içine nane ve biber atıp altını kapatalım
-Sosu çorbaya ekleyip servis edelim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani