20 Ekim 2020

Krep (glutensiz)


Kreple ilgili bi sürü tarif bulabilirsiniz, ben nasıl yapıyorum sizinle paylaşmak isterim. Kreple ilgili bir iki de ayrıntı vereceğim tabii ki, özellikle hafta sonu kahvaltılarına çok yakışan krebi balla, çikolatalı fındık kremasıyla, reçelle, peynir çeşitleri ile sunabilirsiniz. Ben bu seferkini glutensiz un ile yaptım,. çok da güzel oldu, denerseniz şimdiden afiyet olsun.


Krep

Malzemeler;

-2 yumurta
-1 su bardağı süt
-1/2 su bardağı su
-1 çimdik tuz
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-2 bardak un

Yapılışı;

-Bütün malzemeleri karıştırın, ilk ayrıntı karışımın pürüssüz olması, ben tel süzgeçten geçirdim
-Krep tavasını çok az yağlayın ve biraz kızdırın çok kızgın değil ama
-ikinci ayrıntı krebin ince dökülmesi, ben yaklaşık 1 kepçe kadar dökerek tavaya yaydım
-Döktükten sonra hamurun üzerleri delik delik olup tavanın kenarından ayrılınca hemen çevirin
-Bu malzeme ile 10-12 adet krep çıkıyor, biraz da tavanın büyüklüğüne göre adet sayısı değişir.
Afiyet olsun


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani