22 Ekim 2020

Karnabahar Musakka


En sevdiğim sebzelerden biri Karnabahar, her halini severim o derece yani, her güzelin bi kusuru var derler ya, işte onunda kusuru bence haşlarken yayılan kendine has kokusu, ben de artık haşlamıyorum. Karnabaharı ufak ufak çiçeklerine ayırıyorum, çok kalın yerlerini doğruyorum ve yıkıyorum daha sonra vok tavaya alıyorum 2-3 yemek kaşığı zeytinyağında sallaya sallaya, kapağını kapatarak kendi buharıyla pişiriyorum. Şimdi tarifi aşağıya yazayım deneyin, çok hafif çok lezzetli harika bir yemek oluyor, Afiyetle


Karnabahar Musakka

Malzemeler;

-Küçük boy karnabahar
-200gr kıyma
-1 baş soğan
-2 diş sarımsak
-2 adet varsa yeşil biber
-1 yemek kaşığı dolusu domates salçası
-6-7 sap karışık yeşillik (ben maydanoz, dereotu, nane, taze kişniş kullandım)
-Tuz, karabiber, toz kırmızı biber
-Zeytinyağ

Yapılışı;

-Karnabaharı çiçeklerine ayırın yıkayın
-2-3 yemek kaşığı zeytinyağ ile tavada ara ara sallayarak kapağını kapatarak kendi buharı ile pişirin
-Diğer tarafta soğan ve sarımsakları yemeklik doğrayın ve 3-4 yemek kaşığı yağda çevirin
-Soğanlar yumuşayınca kıymayı ekleyin ve kavurun
-Salçayı, baharatları ve doğradığınız yeşillikleri ekleyin, karıştırın
-Üzerine 1 çay bardağı sıcak su katın ve bi taşım kaynatıp altını kapatın
-Karnabaharları yayvan bir tencereye koyup üzerine harcı yayın üzerlerine 1-2 kaşık daha zeytinyağ daha gezdirin ve 15-20 dakika kadar pişirin, eğer suyu kalmazsa az sıcak su ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani