16 Eylül 2020

Ezogelin Çorbası


Kış geliyor, tuhaf gelebilir ama ben kışı seviyorum, sıcaktan, terden, tozdan, korna seslerinden, uykusuz gecelerden, sivri sineklerle mücadeleden yoruldum, salgının, maskenin sıkıntısını hiç söylemiyorum. Şartları zor olan insanları düşünmeden de edemiyorum tabii ki, neyse 'çorba yaptım' deseydim yeterliydi ama ne kadar bunaldıysam, haa tabii ki yazın sevdiğim şeyler var, *tişört-terlik*
Şimdi ben ezogelin çorbasını nasıl yapıyorum yazayım...


Ezogelin Çorbası

Malzemeler;

-1 su bardağı kırmızı mercimek (200ml bardak)
-2 yemek kaşığı pirinç
-2 yemek kaşığı bulgur
-1 baş soğan
-2 diş sarımsak
-1 yemek kaşığı dolusu salça (ben biber kullandım)
-1 yemek kaşığı nane
-Karabiber, kimyon, kırmızı pul biber, tuz
-6-7 bardak sıcak su
-Sıvı yağ, tereyağ

Yapılışı;

-Soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayın ve sıvı yağda soteleyin
-Salçayı koyup biraz karıştırın
-Yıkayıp süzdüğünüz mercimek, pirinç ve bulguru ekleyip 1-2 dakika kısık ateşte çevirin
-Sonra pul biber hariç baharatları katıp karıştırın
-5 bardak sıcak suyu ekleyin ve bakliyatlar yumuşayıncaya kadar sık sık karıştırarak pişirin
-El Blendırını tencereye sokup 5-6 kare bızlatın, yani sürekli değil kesik kesik çalıştırın, burda amaç bakliyatları yok etmeden birazcık küçültmek
-5 dakika kadar daha kaynatın, şayet kıvam koyu olursa kontrollü sıcak su ekleyin, sizin zevkinize kalmış
-1 yemek kaşığı tereyağını eritin içine biraz pul biber atın ve altını kapatın
-Çorbanın üzerine gezdirin ve servis edin
Afiyetle.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani