10 Mart 2019

Pazı Dolması

 Pazı dolması, kırk yılda bir yaparım, esasında benim damak zevkime uygun ama evin diğer fertleri için bir şey diyemiycem çünkü hiç beğeniyor musunuz diye sormadım 😂😂 Bu tarifi instagramdan takip ettiğim 'Pastalin' den denedim, onun da benim de ellerimize sağlık, ben sadece şeklini değiştirdim, pazı yapraklarını ikiye ayırınca muska şeklinde sarmak kolay oluyor, afiyetle...


Pazı Dolması

Malzemeler;
-2 bağ pazı, benim yapraklarım çok büyük değildi
-1 su bardağı pirinç
-200 gr kadar kıyma
-1 baş soğan
-2 diş sarımsak
-1 yemek kaşığı biber salçası
-1 yemek kaşığı domates salçası
-Tuz,1 y.k. nane, karabiber, pul biber, yenibahar, ağız tadınıza göre ekleyin
-Sıvıyağ
-2 yemek kaşığı nar ekşisi

Yapılışı;
-Pazı yapraklarının saplarını kesip yıkayın ( sapları için ayrıca bir salata tarifi var bloğumda Pazı Sapı Salatası,  bence sapları salatada değerlendirin) 
-Derin bir kaba alın ve üzerilerine kaynamış su dökün ve 3-4 dak bekletip süzün
-Soğanı ve sarımsağı küçük doğrayıp sıvı yağda biraz kavurun
-Salçaları ekleyin ve biraz daha çevirin
-Pirinci ve baharatları ekleyip 2-3 dak. daha karıştırarak kavurun
-1/2 bardak su ekleyin, kısık ateşte suyunu çektirin
-Altını kapatın kıymayı ve nar ekşisini ekleyin ve iyice karıştırın ve soğusun
-Daha sonra istediğiniz gibi sarın
-Tencerenin altına yapraklardan yayın ve dolmaları dizin
-1/2 çay bardağı sıvı yağ ve 1 su bardağı suyu karıştırıp dolmaların üzerine dökün
-Dolmaların üzerine bir tabak kapatın ki kaynarken dolmalar dağılmasın
-Kapağını kapatın
-Kaynamaya başlayınca suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin
-Sarımsaklı yoğurtla servis edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani