28 Şubat 2019

Zeytinyağlı Kereviz


Kışın bizim evde en çok tüketilen sebze kereviz sanırım, evet evet kereviz... Zeytinyağlı kereviz tarifini bir çok yerde bulabilirsiniz tabii ki ama ben de yazmalıyım bloğuma, malum ben bu bloğu kızlarım için hazırlıyorum, hatta Allah nasip ederse torunlarıma, ayyy çok duygulandım birden, inşallah görürüz o günleri 🙏neyse tarifi yazıp kaçmam lazım, bu arada kulağımda kulaklık SILA'nın yeni şarkısı 'Sabır'ı dinliyorum, her zaman ki gibi yine muhteşemmm💖

Zeytinyağlı Kereviz

Malzemeler;

-2 adet orta boy kereviz
-1 adet havuç
-1 baş soğan
-2 diş sarımsak
-1 adet kesme şeker
-2 adet portakalın suyu
-1/2 limon
-Kereviz yaprakları
-Tuz, yaklaşık 1/3 çay bardağı kadar zeytinyağ, fazlası var azı yok

Yapılışı;

-Kerevizi ve havucu soyup doğrayalım (havucu ince doğrayalım) ve limonlu suda biraz bekletelim
-Diğer tarafta yemeklik doğradığımız soğan ve sarımsakları yağda biraz çevirelim ama kavrulmasınlar
-Sonra havuçu ekleyelim 1-2 turda havuçları soğanlarla çevirelim
-Portakal suyunu, şekeri, tuzunu ekleyelim ve kaynamasını bekleyelim
-1-2 dak kısık ateşte kaynadıktan sonra kerevizlerini  ekleyelim
-Kerevizler yumuşayınca üzerine kereviz yapraklarını doğrayıp altını kapatalım
-Soğuduktan sonra servis edelim, özellikle bir gece bekleyince daha da güzel oluyor
Afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani