20 Ocak 2022

Milföy Simit


Şimdi size harika bir tarif veriyorum, öncelikle söyleyeyim ben yapmadım, Defnecim yaptı, küçük kuzum Özyeğin gastronomi de okuyor, hobisi işi olacak inşallah.
Milföyden harika bi simit yaptı bize, çok sevdiği Bengi Kurtcebe'nin tarifiyle, o kadar güzel oldu ki anlatamam, denemeniz gerek. Simit desem simit değil, börek desem değil, açma hiç değil, hepsinin karışımı çok güzel bi'şey. Hafta sonu muhakkak yapın, bakın ısrarla yapın diyorum ve tarife geçiyorum.


Milföy Simit

Malzemeler;

-Milföy hamuru (kişi sayısına göre)
-Eski kaşar, taze kaşar, dil peyniri kafanıza göre takılın
-Pastırma, et veya tavuk füme, sucuk,  ne varsa keyfinize göre, isterseniz hiç birini koymayın
-Kekik, karabiber, pul biber
-İsterseniz maydanoz
-İçine koyacağınız malzemeler tamamen sizin isteğinize kalmış
Üzeri için
-2 çorba kaşığı pekmez-1 çorba kaşığı su karışımı
-1 yumurta 
-Susam


Yapılışı;

-Milföyler paketten çıkınca birbirinden ayrılmamamış iki kare halinde oluyor, kareleri ayırmıyoruz
-Yumuşayan milföyleri un ve merdane yardımı ile boylamasına biraz açıyoruz, boylarını uzatıyoruz
-Araya doğrayıp hazırladığımız iç malzememizi boylamasına hamurun ortasına bolca yayıyoruz
-Hamurların uçlarını birbine iyice tutturuyoruz ve malzemeli hamuru avuç içimizde hafif sıkıyoruz
-Hamurları önce bir birlerine zıt yönde 1-2 tur çevirip, açma gibi şekillendiriyoruz
-Yumurta, pekmez ve suyu iyice çırpıyoruz
-Önce sosa sonra susam dolu tabağa tektaraflı olarak batırıyoruz
-Önceden ısınmış 200 derece fırında 20-25 dakika arası pişiriyoruz
Tarif videosunu aşağıya bıraktım, afiyet olsun


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani