14 Haziran 2021

Semizotu Salatası


Bizde salatasız sofra olmaz; yaz kış, sabah akşam fark etmez, sofraya uygun salata yapılır. Bu seferkini semizotundan yaptım.
Öncelikle yabani semizotu kullanmanızı isterim, lezzet çokk farklı oluyor ve tabi bir de sarımsaksız olmaz.Tarife geçmeden önce semizotuyla daha önce yaptığım salata tariflerini aşağılarda bulabilirsiniz özellikle peynir soslu olanı kesinlikle tavsiye ediyorum. Hadi tarife…


Semizotu Salatası

Malzemeler;

-1/2 demet yabani semizotu
-1 havuç ( olmasada olur)
-1 adet kapya biber
-2-3 sap dereotu, taze nane, taze kişniş
-3-4 adet yeşil zeytin( ben ızgara zeytin kullandım)
-3-4 adet çekirdeksiz siyah zeytin
-Zeytinyağ, tuz, nar ekşisi, limon
-1 diş sarımsak
-Ben pancar turşusu ile süsledim


Yapılışı;

-Otları yıkayıp süzün ve iyice kurutun
-Havuçu rendeleyin
-Kapya biberi ve zeytinleri doğrayın
-Otları elinizle parçalayın ve diğer malzemelerle karıştırın
-Sarımsağı küçük bir kavanozun içine rendeleyin, tuz, zeytinyağ, limon ve nar ekşisini ekleyin ( miktarları sizin ağız tadınıza kalmış), kavanozun kapağını kapatıp iyice çalkalayın
-Salatanın üzerine gezdirin, başka şeyler eklemek isterseniz tabi ki olur
Afiyetle


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani