12 Nisan 2020

Pişi


Bu günlerde pazar kahvaltısının bir özelliği kalmadı evden çıkmayanlar için, her sabah pazar sabahı gibi, olsun hiç önemli değil inşallah rutin halimize döneceğiz Yaradanın izniyle,  biraz daha sabır hepimize, acil şifalar hastalıklarla uğraşanlara inşallah...

Şimdi size en pratik haliyle, hemencecik yapıp kızartacağınız, çok lezzetli, hiç yağ çekmeyen pişi tarifi veriyorum, afiyetle.


Pişi

Malzemeler;

-1 su bardağı oda sıcaklığında süt
-1 yumurta
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-3-3,5 bardak un (ben 2 bardağını tam buğday unu kullandım)
-Kızartmak için sıvı yağ




Yapılışı;

-Süt, yumurta, tuz, ve kabartma tozunu yoğurma kabına alıp iyice karıştırın
-Sonra ununu kontrollü ekleyerek yoğurmaya başlayın
-Hamur sert olmayacak, hafif ele yapışan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurup azar azar un ekleyin, daha sonra üzerini örtüp 10 dakika kadar dinlendirin
-Sonra hamuru un serptiğiniz tezgaha alın ve üzerine de un serpip merdane ile açın, yufka gibi değil tabii ki mantıdan biraz daha kalın olacak 
-İsteğiniz kalıpla veya bir bardakla kesip bir kenara alın, kalıbın kenarlarında kalan hamurlarla ben aynı işlemi üç kere yaptım
-Şimdi kızartmaya gelince size püf noktası vereyim
-Yağı iyice ısıtın ama sakın yağ yanmasın, sonra hamurları yağa atın ama bir tarafının kızarmasını beklemeden sık sık çevirerek kızartın böylelikle iki tarafı eşit kabarıyor, ocağın ateşini orta kademede tutun
-Kızaran hamurları havlu kağıt serili servis tabağına alın ve sıcak servis edin


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani