16 Nisan 2020

Ispanak Çorbası


Evde çorbayla pek arası olmayan bi ben varım, çorba yapmak hiç aklıma gelmez, neyse bu akşam yaptığım ve beğendiğim çorbanın tarifi veriyorum şimdi sizlere, deneyin bence, güzel olmuştu...


Ispanak Çorbası

Malzemeler;

-300-400 gr kadar ıspanak yaprakları
-1 yemek kaşığı dolusu tereyağ
-1 kahve fincanı tel şehriye
-1 su bardağı yoğurt
-2 yemek kaşığı tepeleme un
-1 yumurta
-1,5-2 litre kadar sıcak su
-1/4 çay kaşığı kadar muskat (olmasa da olur)
-2 yemek kaşığı zeytin yağ
-Kırmızı toz biber 1/2 çay kaşığı kadar
-Tuz


Yapılışı;

-Ispanakları iyice yıkayıp süzdürdüm
-Minik doğradım ve erimiş tereyağın içinde 1-2 dakika çevirdim
-Daha sonra sıcak suyu ekledim, hepsini birden eklemeyin ben 1,5 lt kadar koydum kıvamı koyulaşınca az az ekledim ve kaynattım
-Biraz kaynayınca şehriyeyi ekledim ve 10 dakika kadar kaynattım
-Diğer tarafta yoğurt, yumurta ve unu iyice karıştırdım
-Kaynayan çorbadan azar azar karışıma koyarak ısılarını bir birine yaklaştırdım sonra yavaşça karıştıra karıştıra karışımı tencereye boşalttım
-Kısık ateşte 10 dakika kadar pişirdim, tuzunu ve muskatını ekledim, bu arada çok sulu bir çorba olmayacak 
-Zeytinyağı ısıtıp toz biberi koydum ve altını kapattım
-Servis ederken çorbanın üzerine gezdirdim
Afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani