14 Eylül 2019

Kıymalı Bamya


Geçenlerde Deniz ile bamyayı pişirirken "anne, bamyanın tarifi blogda var mı? " diye sordu, aaa doğru ben bamyayı nasıl pişirdiğimi eklememişim buraya, malum bu blog daha çok benim kızlar için hazırlanıyor, bamya da sürekli pişen bir yemek değil, eklemek şart oldu. Deniz " anne yaptığın bütün yemekleri yazarsan çok iyi olur, ileride bize lazım olacak"dedi, öyle ise her yemeği eklemeli, anne yemeği olarak...


Kıymalı Bamya

Malzemeler;

-1/2 kg bamya
-150-200 gr kadar kıyma
-3 adet domates
-1 baş soğan
-1 diş sarımsak
-1 tatlı kaşığı salça
-1/2 limonun suyu
-Tuz, 4-5 yemek kaşığı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullanıyorum)
-Sıcak su
-Yıkanması için sirkeli su

Yapılışı;

-Bamyaları ayıklayalım, ayıklayalım demek kolay da bamya ayıklamak önce sabır sonra da biraz maharet işi :), bende öğrenene kadar baya bamya katletmişimdir, bamyanın sapından ince bir tabaka soyarken kabuğun altındaki minik deliklere dikkat, ne kadar delik açılırsa hani o bamyanın sevilmeyen bir tarafı var ya hani böyle suyunda bir uzama, sünme durumları, anlayın işte:)) bence internette kesin bamya soyma videoları vardır, hiç bilmeyenler bir baksın derim
-Ayıkladığınız bamyaları sirkeli suya koyun ama hiç karıştırayım , aman efendim iyice yıkansın diye elleyip durmayın pişman olursunuz:)
-Soğan ve sarımsağı yemeklik doğrayıp yağda çevirin, ben sebzelerin yağı sevdiğini düşünenlerdenim, ama siz istediğiniz kadar yağ ekleyebilirsiniz
-Soğanlar biraz ölünce kıymayı ekleyip kavurun
-Daha sonra soyup doğradığınız domatesleri,  salçayı ve tuzu ekleyin
-Domatesler yumuşayınca limon suyunu koyup karıştırın 
-Üzerlerine bamyaları yerleştirin, sanırım anlaşılmıştır bamyalar kendileri ile temas edilmesini çok sevmiyor, yerleştirin ama karıştırmayın bırakın öylece, sıcak suyunu verin bamyaların üzerini geçmeyecek ama aralarından suyu göreceksiniz, biz sulu yemek pek tercih etmiyoruz , siz seviyorsanız biraz daha su ekleyebilirsiniz, yaklaşık 45 dak 1 saat pişiriyorum, suyu oldukça azalıyor, siz sıcak su ekleyebilirsiniz ara ara, pişince biraz dinlendirip çok nazikçe bamyaları hırpalamadan karıştırın ve servis edin, arzuya göre yerken de limon sıkabilirsiniz, afiyetle..

3 yorum:

Ispanak Borani