30 Haziran 2018

Tavuklu Göbek Salata


Yaz için ideal salatalardan birini daha sunayım dedim, deneyin bunu da çok beğeneceksiniz, çay partilerinize de çok yakışacak, benim için çok değerli bir arkadaşımın, Betülümün tarifidir, yıllarrr önce ilk onda yemiştim ve çok beğenmiştim, tarif defterini karıştırırken küçük bir kağıda not almışım, kızlar çok beğendi,tavsiye olunur, afiyet olsun...

Tavuklu Göbek Salata

Malzemeler,

Ölçüler biraz da size kalmış, servis edeceğiniz kişi sayısına göre azaltıp çoğaltabilirsiniz

-1/2 adet göbek (atom) salata
-1 adet haşlanmış ve didiklenmiş tavuk göğsü
-2-3 adet doğranmış kornişon turşu
-1/2 su bardağı haşlanmış mısır
-1 küçük diş sarımsak, iyice dövülmüş(yoğurda karıştırmanız daha iyi olur) 
-2 yemek kaşığı mayonez
-1/2 bardak ceviz, iri dövülmüş
-Biberli yeşil zeytin, doğranmış (ben koymadım)
-Süzme yoğurt (kıvamı size kalmış, bir su bardağına yakın koydum sanırım)
-Dereotu (isteğe bağlı, ben delisi olduğum için her şeye koyarım)
-Tuz, kırmızı biber, biraz zeytinyağ

Yapılışı;

-Salatayı iyice yıkayıp süzdürelim ve doğrayalım
-Diğer malzemeleri karıştırıp servis edelim, size önerim servise en yakın zamanda hazırlamanız, salata sönmesin ve sulanmasın, afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani