1 Ocak 2018

Tiramisuuu, bizim evde sevilen, hafif, yapımı kolay bir İtalyan lezzeti, yılbaşı akşamı için yapmıştım.
Bulduğum her farklı tiramisu tarifini deniyorum, bu da bir İtalyan sitesinden denendi, ben beğendim, denemeniz tavsiye olunur
 
 Tiramisu

Malzemeler;

-22 adet kedidili bisküvi
-2 adet yumurta
-300 gr mascarpone veya labne peyniri
-2/3 küçük çay bardağı şeker
-1 pk. krema (200ml)
-1 pk.vanilya
-2 tatlı kaşığı dolusu granül kahve( nescafe)
-1 su bardağı ılık su
-Kakao
 Yapılışı;

-Öncelikle kahveyi geniş bir kase içinde ılık su ile eritelin
-Yumurtaların sarısı ile akını ayırın
-Yumurta aklarını bir çimdik tuz ile köpük haline gelene kadar mikserle iyice çırpın, öyle bir hal almalı ki kaseyi ters çevirseniz dahi dökülmemeli
-Diğer tarafta kremayı koyulaşana kadar iyice çırpın
-Fazla kap kirlenecek ama sonuca değer, başka bir kasede yumurta sarısı, şeker, vanilya ve peyniri çırpın
-Şimdi bir araya getirelim hepsini, mikseri bir tarafa bırakıp tahta kaşığa geçiyoruz ve önce krema ile peynirli karışımı birbirine katıyoruz, sonra yumurta beyazını ekliyoruz, hep aynı yönde hafif hafif karıştıralım ki yumurta beyazlarının havası sönmesin
-Kare veya dikdörtgen küçük borcam kalıp kullanabilirsiniz, ben kelepçeli kare bir kalıp kullandım
-Bisküvileri kahveli karışıma batırıp  2 - 3 tur döndürdükten sonra kalıba bir sıra dizin (içinde sakın bırakmayın, dağılıp kötü bir hal alır)
-Üzerine sosun yarısını döküp yayın
-Tekrar ıslatılmış bisküvileri dizin ve üste kalan sosu döküp her tarafa yayın
-Bir gece buzdolabında dinlendirin, biz acele edip 2 saat sonra kestiğimiz için resimlerden de anlaşılacağı gibi tam toparlanmadı ve kenarlardan aktı
-Servis etmeden üzerine bol kakao serpin, afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani