Karamelli Revani


 Uzun zamandır revani yapmamıştım, daha doğrusu sıra gelmemişti. Bu tarifle sık sık revani yapar hale geleceğimi artık biliyorum, şiddetle denemenizi tavsiye ediyorum, biz bayıldık, siz de bayılacaksınızzz :))
Pembecupcake.com'a teşekkürler...


Karamelli Revani

Malzemeler;

-3 adet yumurta
-1 su bardağı sıvıyağ
-1 su bardağı yoğurt
-1 çay bardağı toz şeker
-2 türk kahvesi fincanı irmik
-1,5 su bardağı un
- 2 pk. kabartma tozu
-1 pk. vanilya
-1/2 limonun rendelenmiş kabuğu

Şerbeti için;

-3,5 su bardağı şeker
-4 su bardağı sıcak su
- 1 çay kaşığı limon suyu
 


Yapılışı;

-Yumurtalar ile şekeri 3-4 dakika iyice çırpın
-Yoğurt, yağ ve irmiği ekleyip tekrar çırpın
-Un, kabartma tozu, vanilya ve limon kabuğunu ekleyip katıştırın
-Yağlanmış büyük kare borcama hamuru boşaltın
-Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında altı ve üstü kızarıncaya kadar pişirin
-Pişen revaniyi soğumaya bırakın
-Çelik bir tencereye şekeri boşaltın ve orta ateşte karamel rengini alıncaya pürüssüz hale gelinceye kadar yanmamasına dikkat ederek ara ara tahta kaşıkla karıştırara eritin
-Üzerine sıcak suyu azar azar ekleyin (dikkat yanmayın, sıçrar)
-Şeker önce sertleşip sonra eriyecek yani eriyene kadar kaynatın
-Limonu ekleyip altını kapatın
-Şerbetin ilk sıcaklığı gidince soğuk revaniye gezdirerek şerbetleyin
-Üzerini 5 dakika kadar bir tepsiyle kapatın
-Şerbeti tamamen çekene kadar bekleyin, ben akşam yapıp ertesi gün ikram ettim
-Üzerini istediğiniz gibi süsleyip servis edin
 

Yorumlar