20 Mart 2016

Sütlü Kadayıf Tatlısı

Harika Bir Tatlı...

Tarifini paylaşmak istediğim bu tatlıyı inanın çok beğeneceksiniz, çok kolay, bereketli, lezzetli ve uzun süre dayanan harika bir şey, tarifini aldığım kişiyi tanımıyorum, bir vesile ile yaptığı tatlıyı yedim ve bayıldım :)) , bu lezzeti mutfağıma kattığı için teşekkür etmem şart oldu, belki görür veya hisseder...

Sütlü Kadayıf Tatlısı

Malzemeler;

-1/2 kg yaş kadayıf
-1 pk. tereyağ
-4,5-5 su bardağı şeker 
-8 su bardağı süt
-Üzerine çekilmiş fındık veya ceviz


Yapılışı;

-Kadayıfları iri dolmalar halinde sarıp büyük dikdörtgen borcama dizelim
( ben parmağımın etrafına 3-4 tur dolayarak sarıyorum)
-Üzerine erimiş tereyağını hepsine gelecek şekilde gezdirelim
-160 derecede ısınmış fansız fırında 1 saat kadar pişirelim, beyaz olduğuna bakmayın çiğ kalmıyor (orjinalinde 150 derecede pişiriliyor, fırına göre değişiyor tabii ki)
-Piştikden sonra fırından alın dışarıda soğusun
-Süt ile şekeri kaynatalım
-Kaynadıktan sonra 15 dak. kadar soğuk bir yerde bekletip (soğuğa yakın ılık olacak) kadayıfların üzerine gezdirelim
-Süt fazla geldi diye korkmayın usul usul çekiyor ve azda sütü ile servis ediyorsunuz, üzerine fındık veya ceviz serpmeyi de unutmayın ( ben sade daha çok sevdim, söylemeden edemeyeceğim)
-Bu tatlıyı dolapta muhafaza ediyoruz, bir hafta tadından hiç birşey kaybetmeden yiyebilirsiniz
(Ben servis tabaklarına alıp biraz oda sıcaklığında bekletiyorum, ama yazın buna gerek yok)


5 yorum:

  1. Sevgili Kübra tatlı nefis görünüyor. Eminim lezzeti de öyledir.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Yanına da top top dondurma vallahi tadından yenmez.Dün yedim ikram ettiler pastanede Giresun kadayıf tatlısı diye bayıldım hafifliğine lezzetine.Elinize emeğinize sağlık afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.Tatlı seven birisi olarak yazıyorum harika tatlı tarifleriniz var hepsi bir birinde güzel ve farklı lezzetler.Emeğinize ellerinize sağlık.Tariflerinizi deniyorum

    YanıtlaSil

Ispanak Borani