21 Aralık 2012

Dereotlu Firik Pilavı


Çok Şükür Yaptım,

Firik pilavını çok merak ediyordum, Hatay'a gittim yemek kısmet olmadı, Antep'e gittim orada da yiyemedim, çok şükür bu akşam kendin pişir kendin yee diyerek yaptım ve tadına baktım, sonuççç,, ben beğendim,  ev ahalisinin suratından o sinyali alamasam da aksini de söyleyen olmadı. Bulgurun özelliği hafif bir is kokusu olması, kuru ette ki kadar olmasa da kokuyu  hissediyorsunuz, neyse ne olursa olsun ben merakımı giderdim, daha merak ettiğim çok şey var da ne zaman yaparım Allah bilir...

Dereotlu Firik Pilavı

Malzemeler;

-2 bardak firik bulgur
-1 bardak bulgur
-1 baş soğan
-1 diş sarımsak
-2-3 yk. tereyağ, biraz zeytinyağ
-Tuz, karadiber, pul biber
-1/2 demet dereotu
-5 bardak sıcak su
(Bu malzeme ile 7-8 kişilik pilav oldu, yarı yarıya yapabilirsiniz)

Yapılışı;

-Bulgurları kuru iken birbirleri ile karıştıralım ve sonra yıkayıp süzelim
-Soğan ve sarımsağı yemeklik doğrayıp yağda çevirelim
-Daha sonra bulgurları ekleyip 5 dak. kadar kavuralım
-Dereotu hariç bütün malzemeyi ekleyip kısık ateşte suyunu iyice çekene kadar pişirelim
-Altını kapatınca ince doğranmış dereotunu ekleyip karıştıralım
-Biraz dinlendirip servis edelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani