3 Temmuz 2012

Mantar Sote





Tavuk Tırmıtı Sote


Burada (Karadenizliyim-Karadenizdeyim)  mantara tırmıt diyorlar, yaylalardan toplanıyor yani tamamen doğal, çeşit bol, biz tavuk ve fındık mantarını seviyoruz, şimdilik  tavuk mantarı bulabildik. Ayıklanması ve temizlenmesi el oyalıyor diyebilirim, ama olsun sonuç süper, lezzetli ve gerçek organik bir mantar sote yemiş olduk...


Mantar Sote


Malzemeler;


-1 kg tavuk mantarı
-2 baş soğan
-3 diş sarımsak
-4-5 adet acı-tatlı karışık sivri biber
-4 adet domates
-1 tatlı kaşığı salça
-1 tatlı kaşığı kekik
-Zeytinyağ, tuz

Yapılışı;

-Mantarları iyice temizleyelim
-İki baş soğanı ve sarımsakları yemeklik doğrayıp yağda çevirelim
-Biberler ve küp doğranmış domatesleri ekleyip 2-3 dak. çevirelim
-Mantarları ekleyelim suyunu salıp iyice çekene kadar pişirelim
-Tuz ve kekiğini koyup 5-6 dak. daha pişirip altını kapatalım..

9 yorum:

  1. Merhaba...Mantara bayılırım..ellerinize sağlık,çok güzel bir tarif...ok cezbedici görünüyor..blogunuzu yeni keşfettim..çok güzel..tariflere bayıldım..sizi takibe aldım..tanışmaya beklerim..sevgilerimle..nurşen..nurlumutfakta.blogspot.com..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Nurşencim, ben de sitenizi ziyaret edeceğim muhakkak, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. çok severim... yapan olacak tabi :)

    YanıtlaSil
  4. tarif için teşekkürler fakat nekadar tarif baktıysam hiçbirisinde mantarların haşlanması olayı yok, mantarları haşlamadan mı ilave ediyorsunuz? one-of-your-friend@hotmail.com

    YanıtlaSil
  5. Değerli blog kullanıcısı sitenizdeki paylaşımlarınızı ve makalelerinizi ekibimiz olarak çok beğenildi Halı yıkama firması olarak bu paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz. Size tüm blog hayatınızda başarılar diler teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
  6. bir karadenizli olarak çok kıskandım ;)
    şimdi oralarda olmak vardı... Bloğunu tesadüfen gördüm. biraz inceleyince izlemeye karar verdim.
    Ben de beklerim.
    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim en kısa zamanda gidersiniz, süperdi oralar, bizde döndük, teşekkür ederim, sevgiler

      Sil

Ispanak Borani