30 Nisan 2006



















Merhabalar,

Hafta sonları fırsat buldukça internetteki yemek siteleri ve yemek günlüklerini takip ederken bir anda kendimi bir blog hazırlarken buldum, bu iş nasıl oldu bende şaşırdım. Ee şimdi hemen mutfağa girip birşeyler yapmak lazım dedim ve akşamın sekizinde evdeki malzemelerle basit ama hoş olduğunu düşündüğüm "Elmalı Minik Kekler" hazırladım. Afiyet olsun.........


Elmalı Minik Kek

Malzemeler :

- 2 yumurta+2 yumurta sarısı
- 150 gr. tereyağı (yumuşamış)
- 3,5 çay bardağı şeker
- 2 çay bardağı süt
- 2,5 su bardağı un
- 1 pk. kabartma tozu
- 50 gr. ceviz veya fındık (iri dövülmüş)
- 2 tatlı kaşığı tarçın
- 3 elma (ben ekşi elma ile yaptım)

Yapılışı :

- Yumurta ve yumurta sarılarını, şekeri, sütü, yağı bir, iki dak. çırpalım.
- Unu eleyelim,kabartma tozu ile karıştırıp, diğer malzemelere ekleyelim.
- Küçük küçük doğranmış elmaları ekleyip kaşık ile hırpalamadan karıştıralım.
- Kağıt kek kalıplarına birer yemek kaşığı paylaştıralım (28-30 adet oluyor).
- Üzerlerine tarçın ve cevizleri serpelim.
-Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani