29 Mart 2020

Kovalama


Musakkanın zengin hali diyebilirim kovalama için, Kayseri'ye ait bir yemekmiş, orijinalinde patates yok ama ben musakkaya koyduğum gibi bu yemeğin arasına da sıkıştırıverdim kızarmış patatesleri.
İki hata yaptım ama, itiraf edeyim, sosunu hazırlarken çok az yağ koymalıydım, yok kadar az yani malum sebzeler kızarıyor, dolayısıyla biraz yağlı oldu, diğer hata fazla pişti bir de bakır tencerede😳
aklınızda olsun 5 dakika yeterli olacaktır. Menüyü de söyleyeyim tam olsun bari, domates çorbası vardı dünden, bi de pilav yaptım, tereyağlı, arpa şehriyeli, tatlı olarak da yoğurt tatlısı, gelsinn kilolar😣
Karantinaya devam #evdekal hepimiz için


Kovalama

Malzemeler;

-4-5 adet patlıcan
-2 adet patates (isteğe bağlı)
-4-5 adet yeşil-kırmızı biber
-200 gr kadar kıyma
-1 baş soğan
-2 diş sarımsak
-2 adet domates
-1'er tatlı kaşığı  biber ve domates salçası
-5-6 dal maydanoz (isteğe bağlı)
-Sıvıyağ, tuz, karabiber, pul biber, biraz şeker (ben koymadım)


Yapılışı;

-Önce sebzeleri soyup serçe parmağı kadar doğrayalım ve yıkayalım, tabii ki patlıcanlar biraz tuzlu suda bekleyecek
-Kurulayıp bol yağda sıra ile hepsini kızartalım, havlu kağıt üzerine alıp fazla yağlarını alalım
-Diğer tarafta kıymayı biraz yağ ile suyunu çekene kadar kavuralım
-Yemeklik doğranmış soğan ve baharatları ekleyip ve biraz daha çevirelim
-Doğranmış sarımsakları ekleyip karıştıralım
-Daha sonra salçaları ekleyip karıştıralım, bunlar hep 1'er dakika ara ile oluyor
-Doğranmış domatesleri koyalım
-Üzerine 1 çay bardağı sıcak su ekleyip 2-3 dakika pişirelim
-Kızarmış sebzeleri ve doğranmış maydanozları ekleyip karıştıralım
-Kısık ateşte 4-5 dakika pişirip servis edelim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani