21 Ocak 2020

Pazılı Mercimek Çorbası


Big Chefs'de tadına baktığım ve çok beğendiğim bu çorbayı kendimce yapmaya çalıştım, baharatları tam tutturamadım sanırım ama yine de çok güzel oldu, bir kaşık tatmakla ancak bu kadar,
şimdi nasıl yaptım yazayım.


Pazılı Mercimek Çorbası

Malzemeler;

-1,5 su bardağı kırmızı mercimek (ben sarı mercimek kullandım)
-1 çay bardağı haşlanmış yeşil mercimek
-6-7 adet ufak doğranmış pazı yaprağı
-1 baş soğan
-2 diş sarımsak
-2 yemek kaşığı tereyağ
-1 yemek kaşığı tepeleme un
-Tuz, 1 tatlı kaşığı kadar kimyon, sıvıyağ
-1/4 limon suyu
-8-9 bardak sıcak su (bardak ölçüsü 200ml)
-2 yemek kaşığı krema (isteğe bağlı koymasanız da olur)


Yapılışı;

-Soğanı ve sarımsağı irice doğrayıp sıvı yağ (3 -4 kaşık kadar) ile biraz kavuralım
-Yıkanmış kırmızı mercimeği ekleyip 1-2 dakika çevirelim
-Üzerine 6 bardak sıcak suyu ekleyip mercimekleri iyice pişirelim, helmelensinler 
-Diğer tarafta tereyağ ile unu biraz kavuralım unun rengi hafif değişene kadar
-Ufak doğranmış pazı yapraklarını ekleyip 2-3 dakika kısık ateşte çevirelim
-Kırmızı mercimekleri blendırdan geçirelim ve pazıyı kavurduğumuz tencereye yavaşça dökelim, aman dikkat sıçrıyor yanmayın
-Haşlanmış yeşil mercimeği, tuzu, limon suyunu ve kimyonunu ekleyelim
-Çorbanın kıvamına göre sıcak su ekleyelim
-Kısık ateşte 5 dakika kadar ara ara karıştırarak kaynatalım
-Ben 2 yemek kaşığı krema ekledim ve kırmızı pul biber serperek servis ettim
Afiyetle



1 yorum:

Ispanak Borani