2 Nisan 2022

Çikolatalı Güllaç


Soğuk baklavayı kıskanan çikolatalı güllaç yaptım, bir Ferhat Bora tarifi, henüz tadına bakamadım ama o kadar eminim ki muhteşem olduğuna. 
Güllaç ne basit, ne hafif, ne şık ve ne muhteşem bir tatlıdır, çok sevdiğimi sanırım anlatabildim, hadi bakalım yapmayan kalmasın.
Ramazanımız mübarek, günahlarımız af, tüm hayırlı dualarımız kabul olsun inşAllah.
Sağlıcakla kalın...
Tarif için teşekkürler Yemek.com, Ferhat Bora, ellerinize sağlık.


Çikolatalı Güllaç

Malzemeler;

-10 adet güllaç yaprağı
-2 lt. süt
-1,5 su bardağı şeker (200ml bardak)
-2 poşet toz krem şanti
-2 pk vanilya
-250 gr dövülmüş fındık, ceviz karışımı
-2 pk bitter çikolata ( ben sütlü çikolata ve biraz kakao kullandım)
İstediğiniz süsleme malzemeleri


Yapılışı;

-Sütü şeker eriyecek kadar ılıtın
-Şekeri, vanilyayı ve toz krem şantiyi ekleyip iyice karıştırın
-Kare büyük borcama güllaç yapraklarını kırıp yerleştirin, her katın arasına 2-3 kepçe süt dökerek ıslatın
-5 yaprak bitince fındığını serpin
-Kalan yaprakları da her katı sütle iyice ıslatarak yerleştirin (yaprakları kaba eşit dağıtın ki, güllaç dilimleri aynı kalınlıkta olsun)
-Kalan sütü en üste gezdirin
-Buzdolabında en az 4 saat bekletin, bir gece beklerse daha iyi olur
-Çikolatayı rondoda çekin ve güllaçın üzerine yayın
-İstediğiniz gibi süsleyip servis edin



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani