22 Nisan 2022

Pirinç Köftesi

Kalan pilavları eminim ki hiç kimse çöpe atmıyor, ben de derin dondurucuda saklayıp kadınbudu köfte, yayla çorbası yapacağım zaman kullanıyorum. Bu sefer köfte yaptım, esası haşlanmış pirinçle yapılıyor ama inanın tereyağlı, güzelce kavrularak yapılan bir pilavla müthiş oldu. Yanına yoğurtla bir de sos yaptım çok yakıştılar birbirlerine, deneyin, eminim seveceksiniz. 



Pirinç Köftesi

Malzemeler;

-Bir dolu çorba kasesi haşlanmış pirinç veya kalan pilavınız (ben tereyağlı, arpa şehriyeli kalan pilavımı kullandım)
-1 sap minik doğranmış taze soğan
-1 adet yumurta
-2-3 sap doğranmış maydanoz ve taze nane
-2-3 yemek kaşığı kadar un
-Karabiber, pul biber, biraz tuz
-1/2 çay kaşığı karbonat
-Kızartmak için sıvıyağ
Sos için
-3-4 yemek kaşığı yoğurt
-1 çay kaşığı köri
-1 küçük diş dövülmüş sarımsak


Yapılışı;

-Bütün malzemeleri bir araya getirin ve yoğurun
-Çok ezmeden, birbirilerini tutana kadar yoğurmanız yeterli
-Şekil verirken elinize yapışabilir, elinizi ıslatarak daha kolay şekillendirebilirsiniz
-Sıvı yağda çevirerek kızartın, dışı renk değiştirip hafif kabuk tutunca tamamdır, zaten pirincimiz pişmiş
-Sos malzemelerini iyice karıştırıp beraber servis edin
Afiyetle




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani