5 Nisan 2022

Piliç Topkapı


Piliç Topkapı yaptım, misafir menüsü için idealdir, içindeki pilavı, nar gibi kızaran tavuğu ile çok lezzetlidir, zormuş gibi görünüp çok kolay bir yemektir, o zaman herkes denemeli. 
Afiyetle...


Piliç Topkapı

Malzemeler;

-Ben 6 adet tavuk butu kullandım (kemiği çıkarılmış, derisi üzerinde ve biraz dövülerek inceltilmiş olacak)
Terbiyesi için
-3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
-1 çay kaşığı kırmızı toz biber
-1 çay kaşığı karabiber, tuz
Pilav için
-1 bardak pirinç (250 ml bardak ölçüsü)
-1 baş soğan
-2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
-2 yemek kaşığı kuş üzümü (suda bekletilip, süzülmüş)
-1'er çay kaşığı tarçın, yeni bahar, karabiber
-1 yemek kaşığı tepeleme nane
-Tuz, zeytinyağ

Yapılışı;

-Tavukları 2-3 saat önceden terbiye malzemeleri ile iyice karıştırın ve dolapta bekletin
-Pirinci tuzlu ılık suda 1-2 saat bekletip sonra yıkayın ve iyice süzdürün
-Önce pilavı yapalım
-Soğanı yemeklik doğrayıp yağda 3-4 dakika çevirin, bu arada fıstıkları da atın beraber kavrulsunlar
-Pirinci ekleyin kısık ateşte 4-5 dakika çevirin, iyice kavrulduktan sonra kuş üzümünü ve baharatlarını katın, 1,5 bardak varsa tavuk suyu yoksa suyunu verip karıştırın
-Suyunu çekip, pişince altını kapatıp hırpalamadan karıştırın ve 10 dakika dinlendirin
-Pilavı 6 eşit parçaya bölün
-Tavuğu derisi dışarıda kalacak şekilde bir tepsiye yayın(ben tavuğu bir kase içine açıp kenarlarını dışarı sarkıttım ve içine pilavını koyup bohça yaptım, sonra kaseyi elime ters çevirip fırın kabına yerleştirdim), içine pilavını koyun ve bohça yapın , ters çevirip fırın kabına yerleştirin
-Biraz yağ ile tuz ve kırmızı toz biberi karıştırıp tavukların üzerine sürün
-200 derecede ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirin
-Son beş dakikada fırının fanını açın  iyice kızarsın
-Patates kızartması, patates püresi veya sotelenmiş sebzelerle servis edebilirsiniz






 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani