3 Aralık 2020

Balkabağı Çorbası


Kabaklı tariflere devam, bu sefer çorbasını yaptım, daha önceki tarifimde kabağın faydalarını yazmıştım, faydalarının dışında çok da farklı şekilde kullanılabiliyor, kısacası balkabaklı tarifler peş peşe gelmeye devam edecek. 
Bu arada sunumda sucuk kullandım, tesadüfen internette gördüm ve merak ettim 'sucuklu balkabağı çorbası nasıl olur ki' dedim ve denedim, nasıl oldu derseniz güzel oldu, farklı oldu, sucuk kısmı isteğe bağlı tabii ki...

Balkabağı Çorbası

Malzemeler;

-2 büyük dilim balkabağı
-1 baş soğan
-1 diş sarımsak
-1/2 su bardağı süt
-2 yemek kaşığı zeytin yağ
-1 yemek kaşığı tereyağ
-1 çay kaşığı zerdeçal (yoksa sorun değil)
-1/2 çay kaşığı karabiber
-1/2 çay kaşığı zencefil (isteğe bağlı)
-Tuz, sıcak su
-2-3 dilim sucuk (zar şeklinde doğranmış)



 Yapılışı;

-Zeytin yağı tencereye alalım ve iri doğranmış soğan ve sarımsağı tencereye koyup 1-2 dakika çevirelim
-Ufak doğranmış kabakları ekleyip 2-3 dakika daha çevirip üzerini 1 parmak geçecek kadar sıcak su ekleyelim
-Tuzunu ve baharatlarını verelim ve kabaklar yumuşayana kadar pişirelim
-Piştikten sonra rondodan geçirelim ve sütü ekleyelim, kıvamı koyu ise biraz sıcak su ekleyebilirsiniz
-1-2 dakika daha kaynatıp altını kapatalım
-Tereyağını eritelim ve içine sucukları ekleyip karıştıralım ve sucukları kurutmadan altını kapatalım, sucuk istemeyen pul biber kullanabilir
-Çorbayı ikram ederken sucuklu yağdan gezdirelim
Afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani