18 Temmuz 2020

Tavuk Köftesi


Yıllar var yapmayalı, tavuk köftesi, geçenlerde instagramda çok beğenerek takip ettiğim Bengi Kurtcebe yaptı. Dolapta kalan iki parça tavuk kalça ile ben de denedim, ufak tefek değişikliklerle, ev de olan malzemelerle, sonuç olarak ben çok beğendim, eşim kırmızı etçi olduğu için kısaca 'tavuk işte 'dedi, ama benim için öyle değil, sadece tavuk değil yani, çok lezzetli, mis gibi kokan, normal köfteye göre daha zahmetli, güzel bir alternatif , en çok da içinde ki tarhun kokusunu sevdim.Yanına da bol domatesli dibini biraz tutturduğum güzel bir pilav yaptım. Bu arada 2 parça kalçadan 12 adet köfte çıktı, siz tavuk adetine göre malzemeleri arttırın. Afiyetle

Not olarak evde motoru kuvvetli bir rondonuzun olması lazım😏


Tavuk Köftesi

Malzemeler;

-2 parça kemiksiz tavuk kalça
-Küçük bir soğanın yarısı
-3 diş sarımsak
-1 yumurta
-3-4 yemek kaşığı galeta unu
-1 çay bardağı rende taze kaşar
-Tuz, karabiber, kırmızı pul biber ( zevkinize göre ekleyin)
-1 yemek kaşığı zeytinyağ
-1/2 çay kaşığı toz kişniş+kimyon+köri
-1 çay kaşığı tarhun
-5-6 dal taze kişniş (maydanoz da olur)
-Kızartmak için biraz zeytinyağ


Yapılışı;

-Tavukları biraz küçültüp soğan, sarımsak ve baharatlarını ekleyip kıyma haline gelene kadar rondoda çekin
-Arada taze kişniş veya maydanozu ve yağı ekleyin, çekin
-Tek çekilmiş kıyma kıvamına gelince yoğurma kabına alın 
-Yumurta, ince rendelenmiş kaşar, galeta ununu ekleyin
-Hafif ele yapışan yumuşak bir kıvam olacak
-Sonra şekillendirin, tavaya 2-3 yemek kaşığı kadar zeytinyağ koyun ve  ısıtın
-Köfteleri koyup orta ateşte sık sık çevirerek kızartın
Afiyet olsun


2 yorum:

  1. Tariflerinizin görseli harika görünüyor ellerinize emeğinize sağlık Hele Tavuk Köftesi harika muhteşem görünüyor Eve gelen misafirlerinizlerinizden de çok takdir alıyorsunuzdur tebrikler

    YanıtlaSil
  2. Bengi Kurtcebenin hic bir tarifini begenmiyorum degisik bir tarifi yok hiç arti o kadar cok konusuyor ki yemegi tarif ederken uykum geliyor pañacotta tarifini gorünce merak ettim blogunuza baktim zira çok severim

    YanıtlaSil

Ispanak Borani