14 Temmuz 2020

Patlıcan Ograten



Çok şık, çok lezzetli ve çok kolay bir patlıcan tarifi vereceğim size, yaz sofralarına çok yakışacak inanın, tarif için Sevgili Müjgan Yurtseven'e teşekkürler. Patlıcan sebzelerin içinde sanırım en sevdiğim, o yüzdendir ki içinde patlıcan olan her tarifi denemem gerek, bence siz de deneyin.


Patlıcan Ograten

Malzemeler;

-4 adet kalınca kemer patlıcan (bostan patlıcanı varsa daha da iyi olur, o zaman 2-3 adet yeter)
-5 adet iri domates
-1 küçük soğan
-3 diş dövülmüş sarımsak
-1 yemek kaşığı un
-1 tatlı kaşığı biber salçası (ben 2 kaşık kendi yaptığım biber sosu kullandım)
-1 tatlı kaşığı domates salçası (ben koymadım)
-3 yemek kaşığı zeytinyağ, ayrıca patlıcanlara sürmek için zeytinyağ
-Karabiber, tuz, 1 çay kaşığı şeker (orijinalinde yok)
-3-4 sap fesleğen (yoktu ben reyhan kullandım)
-150-200 gr kadar rende İzmir tulumu



Yapılışı;

-Patlıcanları alacalı soyup halka dilimleyin ve 15-20 dakika bol tuzlu suda bekletin
-Tepsiye fırın kağıdı yerleştirin ve patlıcanların suyunu sıkıp tepsiye dizin
-Patlıcanların üzerine fırça ile zeytinyağ sürün ve 220 derecede ısıtılmış fırında yumuşayana kadar yaklaşık 30 dakika pişirin
-Soğanı yemeklik doğrayın ve zeytinyağında biraz çevirin
-Domatesleri soyup doğrayın 
-Unu ve sarımsağı soğana ekleyip 1-2 dakika çevirin
-Domatesleri ekleyin, salçaları, karabiberi ve tuzunu da ekleyin (ben tuz koymadım çünkü peynirin tuzu yeterli geldi)
-Yaklaşık 15-20 dakika kadar pişirin
-Doğranmış fesleğeni ekleyip altını kapatın


-Ben oval orta boy borcam kullandım
-Borcama 2 yemek kaşığı sostan yayın ve 1 sıra patlıcan dizin
-Üzerine sosun yarısını yayın, peyniri rendeleyin ve yarısını sosun üzerine serpiştirin
-Tekrar patlıcan, sos ve peynir yayın ve 200 derecede önceden ısınmış fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirin
-Fırından çıktıktan 10-15 dakika sonra servis edin
Afiyetle...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani