2 Haziran 2020

İsveç (İkea) Köfte



İsveç (İkea) köftesi tarifi vereceğim şimdi size, ben de Refika'dan denedim, ilk yaptığımda yuvarlak toplar yapıp kızarttım İkea'da ki gibi ama içi biraz zor pişiyor ve pişirmek için uğraşırken de bu sefer dışı çok kızarıyor, ben de anne köftesi gibi şekillendirdim, içi yine biraz pembe kalıyor ama sorun değil yine de pişmiş oluyor. Ben yağda köfte kızartırken az sıvı yağ kullanırım, yağı yakmadan ısıtırım, büyük ocağın kısık ateşinde sık sık çevirerek kızartırım, yani bir tarafı hafif kabuklandımı çeviririm ve böyle çevire çevire pişiririm, ha bir de tavayı çok doldurmam köfteler birbirine değmez, yoksa köfteler su salmaya başlar istediğimiz gibi bir lezzet olmaz. İlk seferinde köftenin sosunu da yaptım ama ikinci de gerek duymadım, yanına püre yaptım. Püreyi nasıl yaptığımla ilgili de bir şeyler söylemek isterim, ben püreyi yaparken patatesleri soyup doğruyorum ve sütle pişiriyorum, üzerini geçecek kadar süt koyuyorum sütü iyice çektirip hafif de dibini tutturuyorum, hafif bir tütsü kokusu ve lezzeti oluyor, daha sonra altını kapatıp tereyağ, tuz ve biraz da muskat rendeleyip iyice patates ezeceği eziyorum sonra karıştırıyorum, servise yakın yaparsanız sıcak sıcak güzel olur, bir de kıvamı koyu olursa azıcık süt veya krema ile inceltebilirsiniz. Bu arada köfte çok lezzetli oluyor denemenizi tavsiye ediyorum.


İsveç Köftesi

Malzemeler;

-250 gr dana döş kıyma
-1 adet soğan
-3-4 yemek kaşığı galeta unu
-1 yumurta
-4 yemek kaşığı krema
-1 çay kaşığı tuz
-1 çay kaşığı karabiber
-1/4 çay kaşığı karbonat 


Yapılışı;

-Soğanı rendenin ince tarafıyla rendeleyelim
-Diğer malzemeleri ekleyip iyice yoğuralım ve biraz dinlendirelim, ben 1-2 saat önceden yoğuruyorum
-Ele hafif yapışan bir karışım oluyor, şekillendiririken elinizi ıslatabilirsiniz
-Yukarıda anlattığım gibi köfteleri kızartıp servis edelim
Sosunu da denemek isterseniz Refika'nın youtube kanalından bulabilirsiniz
Afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani