14 Haziran 2020

Revani





 Çalışırken öğlen yemeğinde revaniyi bu şekliyle servis ederlerdi, irmiksiz ve yumuşacık, instagramda takip ettiğim "kizcocuklari" hesabının sahibi Nurdan Hn. paylaştı bu revani tarifini,ben sadece birazcık şekerini azalttım ve çok sevdim, Nurdan Hn. tavsiyesi ile soğuk soğuk yenince harika oldu, ha bu arada instagram kullanıyorsanız muhakkak takip edin derim, büyüklerinden ona yadigar kalmış o kadar güzel tarifler, ege yemekleri, sunumlar paylaşıyor ki çok beğeniyorum çok...
Şimdi reçeteyi yazıp  kaçayım😉


Revani (irmiksiz)

Malzemeler;

-5 yumurta
-1,5 kahve fincanı şeker (orijinali 2,5 kahve fincanı)
-2 kahve fincanı pirinç unu
-3 kahve fincanı un
-1 pk kabartma tozu
-1 limon kabuğu rendesi
-1 pk vanilya
Şerbeti için
-3,5 su bardağı şeker
-4 su bardağı su
-3-4 damla limon



Yapılışı;

-Önce şerbetini hazırlayalım
-Su ile şekeri iyice karıştırıp ocakta kaynatalım, kaynamaya başlayınca limonunu sıkıp beş dakika kaynatıp altını kapatıp soğutalım
-Yumurta ile şekeri iyice çırpalım köpük köpük olsun, beyazlasın
-Kuru malzemeleri eleyerek bir biri ile karıştıralım ve yumurtaya ekleyip spatula ile yavaş yavaş karıştıralım
-Büyük kare borcamın altını yağlayalım ve hamuru içine boşaltalım
-175 derecede ısıtılmış fırında 5 dakika sonra ısıyı 160 dereceye düşürüp pişirelim altı ve üzeri tatlı bir renk alana kadar ben yaklaşık 45 dakika pişirdim
-Fırından çıkınca soğumasını bekleyelim ve sonra dilimleyelim
-Soğuk şerbeti soğuk revanin üzerine dökelim 
-Şerbeti çektikten sonra buzdolabında dinlendirip ( dışarıda da durur ama 1-2 günde tüketmek lazım malum hava sıcak) servis edelim 
-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani