29 Mart 2019

Yoğurt Tatlısı


Bir babaanne tatlısı daha, biz çocukken yapardı, tarifini çok aradım, sadece adı aklımda kalmış, yoğurt tatlısı derdi, bizim yaptığımız yoğurt tatlısı revani gibi olur, googledan resimlere bakarak en sonunda buldum, Bulgaristan göçmenlerinin yaptığı bir tatlıymış, babaannem de Romanya'dan göç eden Türklerden, çok az malzemeyle, çok çabuk yapacağınız, bana çokkk şey ifade eden, çok hafif  ve lezzetli  bir tatlı...
Afiyetle
 Yoğurt Tatlısı

Malzemeler;

-2 yemek kaşığı yoğurt
-1 yumurta
-1/2 çay bardağı sıvıyağ
-1 pk vanilya
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-Yaklaşık 1,5-2 su bardağı kadar un
-1 yumurta sarısı

Şerbeti için,
-2 su bardağı şeker
-2,5 su bardağı su
-4-5 damla limon

Yapılışı;

-Öncelikle şerbetini kaynatın, kaynamaya başladıktan 5 dak sonra limonunu sıkın 5 dak daha kaynatıp altını kapatıp soğumaya bırakın
-Yumurta, yağ ve yoğurdu bir kasede karıştırın
-K.tozu, vanilya ve kontrollü olarak azar azar unu ekleyin 
-Ele yapışmayan, kurabiye hamuru gibi bir hamur elde edin, ama çok sert olmasın
-Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp tepsiye dizin
-Üzerine yumurta sarısı sürün
-180 derecede ısıtılmış fırında altı üstü kızarana kadar pişirin
-Fırından çıktıktan 5-6 dak sonra şerbetini verin
-1 saat içinde şerbetini çekecektir
-Ben ara ara ters yüz edip her tarafının şerbetlenmesini sağlıyorum
Afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani