22 Mart 2019

Fıstıklı Burma Baklava


 Hazır baklava yufkası yapıp piyasaya sunanlara bugün bir dua ettim bir dua ettim😊😊            Daha önce cevizli baklava denemiştim ama çok içime sinmemişti, rahmetli babaannemin onu tabiriyle 'kocakarı gerdanı' baklavasını yani burma baklavayı çokkk severdim, onun yaptığı gibi olmasına imkan ve ihtimal yok ama en azından bir denemek istedim, hem de onun oklavası ile sardım yufkaları, sanırım oklavanın en az 60 senelik bir mazisi var 😞 neyse hüzünlendim bir an, babaannemi özlemişim💗
Devam edelim, evet bu yufka bu şekli ile çok daha iyi oluyor, yapımı çok kolay ve gerçekten hazır baklavaya çok yakın bir lezzeti oldu, hadi bakalım baklava yapmayan kalmasın...


Fıstıklı Burma Baklava

Malzemeler;

-20 yaprak baklavalık yufka
-150 gr tereyağ 
-1/2 su bardağı sıvı yağ (fındık yağı kullandım)
-Yaklaşık 1,5-2 su bardağı kadar ince çekilmiş fıstık içi (ceviz veya fındık kullanabilirsiniz)
Şerbeti için;
-2,5 su bardağı şeker
-2,5 su bardağı su
-1/4 limonun suyu


 Yapılışı;

-Şeker ve suyu tencereye koyun ve ocağın üstünde şeker eriyene kadar karıştırarak kaynatın
-Kaynamaya başladıktan 5 dak sonra limonunu sıkın ve 2-3 dak. sonra altını kapatın ve bırakın soğusun
-Tereyağını eritin, sıvı yağı ekleyip karıştırın
-2 yufkayı üst üste yayın ve iyice yağlayın
-Üzerine fıstıktan her tarafına gelecek şekilde serpiştirin, ne kadar bol olursa o kadar lezzetlii
-Oklavayı yufkanın dar tarafının başına koyup yufkayı oklavaya çok sıkmadan sarın (oklavanızın ince olması gerekir), oklavanın iki tarafından yufkaları büzdürüp oklavadan çıkartalım
-Ben büyük dikdörtgen borcam kullandım, yukarıda ki resimde ki gibi dizelim
-Üzerine kalan yağı kaşıkla her taraflarına gelecek şekilde yayalım
-180 derecede ısıtılmış fırında her tarafları iyice kızarana kadar pişirelim
-Fırından aldıktan sonra 10 dak. dinlendirip istediğimiz boyutta keselim ve  üzerine şerbetini verelim
-Çok kısa sürede şerbetini çekecek, iyice soğuyunca servis edelim, afiyetle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani